یادگیری آسان مکالمه زبان انگلیسی

یادگیری آسان مکالمه زبان انگلیسی

مکالمه زبان انگلیسی چگونه صورت می گیرد ؟ کلی هزینه می کنید ، کلاس زبان انگلیسی می روید ، منابع و کتابهای آموزش زبان انگلیسی می خوانید ، منابع صوتی انگلیسی گوش می دهید ولی هنوز نمی توانید انگلیسی صحبت کنید . هنوز هم از یک مکالمه ساده انگلیسی هراسانید . چند سال تلاش می کنید ولی هنوز هم در یک مکالمه انگلیسی چند دقیقه ای نفس نفس می زنید . در بین صحبت کردنتان دائم به خود می گویید آیا اینجا را درست گفتم ؟ اگه یه جور دیگه ای می گفتم بهتر نبود ؟ و …. ولی واقعا چرا ؟

اگر شما هم گفته های پاراگراف بالا را قبول دارید ، پس بهتر است در ادامه مطلب به نکاتی که ذکر می شود ، توجه نمایید :
تصور کنید بدون فکر کردن انگلیسی صحبت می کنید ، کلمات به آسانی و به سرعت به واسطه زبان شما ادا می شوند و همچنین در آن واحد مفهوم صحبت های دیگران را درک می کنید ، برای این کار شما باید شیوه یادگیری مکالمه زبان انگلیسی خود را تغییر بدهید . اولین قدم کنار گذاشتن یادگیری لغات زبان انگلیسی است . تعجب کردید ؟؟ بله درست است .
لغات زبان انگلیسی را حفظ نکنید ، انگلیسی زبانها ، انگلیسی را بر اساس یادگیری لغات نمی آموزند بلکه آنها اصطلاحات ( عبارات ) را یاد می گیرند که ترکیبی از یک گروه لغت می باشند که معنی خاص خود را می دهند . بر اساس تحقیقات صورت گرفته ، یادگیری مکالمه زبان انگلیسی با اصطلاحات ( عبارات ) ۴ تا ۵ برابر سریعتر از یادگیری زبان انگلیسی بر اساس تک لغات می باشد . همچنین کسانی که اصطلاحات ( عبارات ) را یاد می گیرند ، گرامر بیشتری هم بلدند . اگر کلمه جدیدی دیدید ، حتما عبارتی که آن کلمه جدید در آن استفاده شده را در دفترچه یادداشت خود بنویسید نه فقط کلمه را . به این ترتیب استفاده درست هر کلمه را می آموزید .
همین الان کتابهای صرفا گرامر زبان انگلیسی خود را کنار بگذارید . این کتابها باعث می شوند شما پیش از صحبت ، به زبان دستوری کلمات و تغییرات ساختاری آنها فکر کنید . در حالیکه باید به طور خودکار و معمولی ، مثل زبان مادری خود بتوانید صحبت کنید . راز قدرت در یادگیری عمومی زبان  انگلیسی ، بر مبنای گرامر و دستور نیست . اگرچه بسیاری از شما ، هزاران مورد نگارشی در مورد زبان انگلیسی را می دانید ، ولی به محض اراده جهت استفاده از زبان انگلیسی همه آموخته هایتان فراموشتان می شود . این مساله به خاطر آن است که گرامر و زبان عمومی شخص نامتوازن است . شما در وهله اول نیاز به راهی دارید که بتوانید به طور اتوماتیک و بدون هیچ گونه تفکر و تاملی ، استفاده از زبان انگلیسی را بدانید .
راز پیشرفت افراد مهاجر در زمینه زبان انگلیسی ، فقط و فقط همین است که شرایط حضور در محیط باعث می شود نه تنها شنوایی افراد تقویت می شود ، بلکه نوع کاربرد آن را با تمام وجود خود حس می کنند و به خاطر می سپارند . اگر می خواهید در زمینه تقویت زبان عمومی خود اقدامی کنید ، به جای روخوانی کتابهای زبان انگلیسی ، بیشتر گوش کنید و حتی هنگام روخوانی متن کتابها ، با صدای بلند تلفظ کنید تا نه تنها ماهیچه ” زبان ” در فضای دهان بیشتر نرمش و تمرین کرده باشد ، بلکه با تلفظ خودتان ؛ گوشتان نیز یک بار دیگر شنیده باشد و در عمق ذهن و مغزتان ذخیره شود .
خیلی ساده است ، این کلید موفقیت شما در یادگیری مکالمه انگلیسی است . خواندن متون انگلیسی را کنار گذاشته و گوش دادن به صورت مداوم و روزانه را شروع کنید . زبان انگلیسی را با گوشهایتان یاد بگیرید و نه با چشمهایتان . راز یادگیری راحت مکالمه انگلیسی ، یادگیری دقیق کلمات و عبارات انگلیسی می باشد . مثلا اگر شما یک کتاب صوتی دارید قبل از اینکه به درس ۲ بروید درس ۱ را سه بار گوش دهید . برای یادگیری اتوماتیک گرامر و دستور زبان انگلیسی ، از شیوه ” داستانهای کوتاه در زمانهای مختلف ” استفاده کنید .
حتما از انگلیسی صحیح و رایج امروزی استفاده کنید . فیلم و نوارهایی را انتخاب کنید که مطمئن هستید انگلیسی واقعی هست . بسیاری از نوارها و سی دی های آموزشی زبان انگلیسی می خواهند که مثلا یک عبارت را بعد از شنیدن تکرار کنید . این روش اشتباه است . باید از شما خواسته شود که جواب گوینده را بدهید نه این که عین عبارت را تکرار کنید . البته در اینجا باید ذکر شود که بیشتر تکرارها ، برای تمرین و نرمش بیشتر ” زبان ” داخل دهان است . همانطور که ماهیچه های پاهای یک شخص ، بدون تمرین مستمر یارای دویدن نابهنگام را ندارد ، ماهیچه های زبان هم باید تمرین کند و به سبک گفتار زبان جدید و ویژگیهای آن عادت کند . به این جهت روخوانی بلند یک متن ساده کودکانه یا روزنامه به فراگیران زبان انگلیسی پیشنهاد می گردد . البته هدف فقط روخوانی طوطی وار با صدای بلند متن است و اصلا نباید بر روی معنی آن متمرکز شد .به هنگام گوش دادن به منابع صوتی از یکی از دوستان بخواهید درباره آن از شما سوال کند و شما به آن جواب دهید . این مساله به شما یاد می دهد که سریع فکر کنید و جواب را پیدا کنید . دقیقا یادگیری یک کودک را مد نظر داشته باشید . از والدین می شنود ، یاد می گیرد ، تکرار می کند و پاسخ  می دهد .
اینها نکاتی از یادگیری آسان مکالمه زبان انگلیسی طبق متد Effortless English بودند . مطمئنا نظریه های متفاوتی در زمینه یادگیری زبان انگلیسی به گوش شما خورده و یا دیده اید . هیچ کدام از اینها کامل نیستند ولی به یاد داشته باشید راههای یادگیری زبان انگلیسی بی نهایت هستند . یکی آموزش انگلیسی از طریق رادیو ، یکی آموزش انگلیسی از طریق فیلم با زیرنویس ، دیگری از طریق فلان دوره آموزشی ، فلانی فقط از طریق چت با انگلیسی زبانان و الاماشاءالله . پس وقت را غنیمت شمرده و از هر جا که شروع کنید درست شروع کرده اید . انگیزه جرقه ، پشتکار و مطالعه مداوم کاتالیزور یادگیری زبان انگلیسی هستند .


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.