بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چیست ؟

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چیست ؟

بهترین کتاب آموزش انگلیسی چیست ؟

 

در این موضوع هیچ شکی نیست که کتاب ، یکی از بهترین منابع برای یادگیری هر مطلبی ، به ویژه برای یادگیری زبان انگلیسی است . اما چه کتابی ؟ از آنجایی که کتابهای آموزش زبان انگلیسی بسیار فراوانی در کتابفروشی ها و کتابخانه ها دیده می شود ، این مشکل برای زبان آموزان به وجود می آید که کدامشان را مطالعه کنند تا بهترین جواب را بگیرند .
در این مقاله قصد دارم به شما عزیزان بگویم که تا آنجایی که می توانید کتاب آموزش زبان انگلیسی نخوانید و به جای آن بیشتر به مطالعه آزاد و داوطلبانه دیگر کتابها به زبان انگلیسی بپردازید . از لحاظ علمی کاملا اثبات شده که خواندن کتابهای داستان ، رمان و کتابهای کاربردی خیلی بیشتر و بهتر از کتابهای آموزش زبان و گرامر انگلیسی ، می تواند به تقویت مهارتهای زبان انگلیسی شما کمک کند .

تحقیقات علمی به ما چه می گوید ؟

 

در آزمایشی که توسط پژوهشگران سوئدی روی گروهی از زبان آموزان انجام شد ، نتایج بسیار جالبی به دست آمد ، در هر دو گروه به مدت شش ماه به طور میانگین روزی ۲ ساعت به خواندن زبان انگلیسی پرداختند . گروه اول فقط کتابهای داستان و غیر درسی می خواندند ، در حالی که گروه دوم در این ۲ ساعت تنها به خواندن کتابهای آموزش زبان انگلیسی می پرداختند . در پایان این شش ماه ، از هر دو گروه امتحان تافل اینترنتی گرفته شد . نتایج این تحقیق نشان داد زبان آموزانی که به مطالعه کتاب داستان و غیر داستانی می پرداختند ، در آزمون تافل به طور متوسط ۱۳ درصد بهتر از گروهی که فقط کتابهای درسی خوانده بودند ، عمل کردند . همچنین گروه اول در هنگام مکالمه زبان انگلیسی اعتماد به نفس بیشتری داشتند ؛ از آرامش بهتری برخوردار بودند ؛ خلاقیت بالاتری در استفاده از الگوهای مختلف زبانی به کار می بستند و در کل از یادگیری زبان انگلیسی بیشتر از گروه دوم لذت برده بودند . این تحقیق نشان می دهد که در یادگیری زبان انگلیسی خواندن کتابهای غیر درسی ( مخصوصا کتابهای داستان ) بسیار بهتر از کتابهای آموزش زبان انگلیسی مرسوم است .
واقع گرایانه که بخواهیم نگاه کنیم ، بخش قابل توجهی از مسئولیت مثمر ثمر بودن خواندن یک کتاب ، بر عهده خود کتاب است ( نه خواننده ) . بنابراین اگر کتابهای آموزشی نمی توانند نظر ما را جلب کنند ، مشکل از کتاب آموزشی است . وقتی کتابی می خریم ، چه آموزشی و چه غیر آموزشی ، چه قدر احتمال دارد که آن را تا آخر بخوانیم ؟
در تحقیق مفصلی که روی احتمال رسیدن خواننده به فصل های مختلف کتابها انجام شده است ، نشان داد که ۳۰ درصد از افراد پس از خریدن یک کتاب درسی ، حتی شروع به خواندن آن کتاب نمی کنند . در نهایت ۲۰ درصد افراد موفق می شوند که یک کتاب آموزشی را به پایان برسانند . در حالیکه این اعداد برای دیگر کتابها به ترتیب ۱۰ درصد و ۵۰ درصد می باشد .

 

مطالعه آزاد و داوطلبانه ، منبع اصلی تقویت مهارت خواندن و افزایش دایره لغات انگلیسی است . منبع اصلی توانایی ما در به کارگیری ساختارهای پیچیده گرامر زبان انگلیسی می باشد . منبع اصلی توانایی ما در نوشتن یک نوشته به شیوه صحیح است و بالاخره منبع اصلی اکثر اطلاعات ما از دنیای پیرامون می باشد . وقتی شما به صورت داوطلبانه کتابهای جذاب انگلیسی می خوانید ، دانش شما از مهارتهای خواندن ، گرامر و … به صورت ناخودآگاه زیاد می شود .این دانش به طور عمیقی در ذهن شما ثبت می شود و در نهایت جزئی از وجود شما می گردد .

به عنوان مثال آقای دزموند توتو برنده جایزه صلح نوبل در این رابطه گفته است :
یکی از چیزهایی که بنده به خاطر آن خیلی از پدر خود متشکرم این است که او برخلاف اصول آموزشی مرسوم ، به من اجازه داد که کتابهای کمدی بخوانم . بنده فکر می کنم که این موضوع دلیل اصلی رشد علاقه من نسبت به زبان انگلیسی و خواندن آن بود .

در رابطه با مطالعه آزاد ، نخستین سوالی که برای شما پیش می آید این است که چه کتابهایی برای این کار مناسب هستند ؟ پاسخ آن بسیار ساده است . کتابهایی که برای شما جذاب و مورد نیازتان است . به عنوان نمونه کتابهای داستان و رمان می توانند مورد مناسبی باشند . اگر هم به داستان علاقه ندارید کتابهای کاربردی مرتبط با علاقه و دانش خود را به زبان انگلیسی بخوانید . در ضمن با به کارگیری کتاب گویای زبان انگلیسی دو مهارت بنیادین خواندن و شنیدن شما به زبان انگلیسی همزمان تقویت می گردند .

نکته پایانی درباره بهترین کتاب برای آموزش زبان انگلیسی این است که نخست بایستی کتابهای ساده تر را انتخاب کنید . اگر کتاب سختی انتخاب کنید ، نیاز هست که تند تند به دیکشنری مراجعه کنید . این فرآیند تا حد زیادی خسته کننده است و کارآمدی شما را پایین می آورد . بنابراین با کتابهای ساده آغاز کنید . کتابهایی که برای کودکان نوشته شده است می تواند آغاز خوبی باشد . برای نمونه اگر به ستاره شناسی علاقه دارید ، کتابهای استیون ویلیام هاوکینگ را نخوانید . به جای آن با کتابهای ستاره شناسی آغاز کنید که برای کودکان نوشته شده است .

در پایان دوست دارم که نظرات و تجربیات شما در این مورد را بدانم . شما عزیزان در رابطه با بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چه فکری می کنید ؟ آیا همانند بنده باور دارید که کتابهای درسی کسل کننده و ناکارآمد هستند یا خیر؟ خوشحال می شوم نظر شما عزیزان را بدانم .


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.