راز سلیس صحبت کردن در زبان انگلیسی

راز سلیس صحبت کردن در زبان انگلیسی

در این مقاله شما را با شگردها و تکنیک های روان و سلیس صحبت کردن در زبان انگلیسی آشنا می کنم . لازم است در ابتدای کار این واقعیت را بپذیرید که زبان انگلیسی ، زبان چندان قانون مندی نیست ؛ زیرا که همیشه از الگوهای گرامری و زبانی ثابت تبعیت نمی کند . اگر می خواهید به سرعت زبان انگلیسی را یاد بگیرید به دنبال علت های زبانشناسی نباشید . در غیر این صورت یادگیری زبان انگلیسی برای شما ملال آور و طولانی مدت می شود .
توصیه من به شما این است که سعی کنید یادگیری زبان انگلیسی را با جمله سازی ، تمرین و تکرار آنها به ذهن بسپارید . سعی کنید استثناهای زبان انگلیسی را با استفاده از قدرت تخیل خود و متناسب با موارد استفاده ای که دارید ، جمله سازی کنید و در کاربرد خود از آنها آگاهانه استفاده کنید تا به خوبی در حافظه دراز مدت شما حک شود . در هر صورت اگر واقعا می خواهید سلیس و روان انگلیسی صحبت کنید باید آن را بخشی از زندگی روزمره خود کنید . به جای این که فراگیر زبان باشید ، یک کاربر دائمی زبان شوید .
تکنیک کاملا کاربردی در زبان انگلیسی این است که پاسخ هر سوال انگلیسی در خود همان سوال نهفته است . به محض شنیدن یا خواندن یک پرسش انگلیسی استرس نگیرید ، برای جواب دادن به آنها از همان لغات و زمان بندی استفاده کنید . اگر زمان حال ساده است به همان زمان و اگر گذشته است به گذشته جواب دهید . اگر افعال کمکی مانند can , could در سوال می باشد ، به همان زمان و با توجه به کلمات استفاده شده ، جواب دهید . به یاد داشته باشید برای پیشرفت بیشتر و پاسخ دادن به سوالات نیاز است تا مهارت شنیداری خود را ارتقا دهید . توصیه ای که به شما دارم ، این است که اگر امکان صحبت کردن با سخنور انگلیسی زبان برای شما وجود ندارد ، هر روز فیلم های زبان انگلیسی را ببینید . اگر تصمیم دارید انگلیسی سلیس و روان صحبت کنید در اولین قدم باید قادر باشید ایده ها ، احساسات و افکار خود را به طور کامل به زبان انگلیسی بیان کنید . برای رسیدن به این منظور لازم است توانایی خود را در ساختن جملات کامل بالا ببرید .
راز موفقیت شما در سلیس صحبت کردن این است که از اشتباهات گرامری در هنگام صحبت کردن نترسید . در مقوله صحبت فصیح و روان نباید مقوله صحت و درستی را باهم تلفیق کنید . توصیه من این است که برای ایجاد تعامل اجتماعی در محیط انگلیسی زبان به کتابهای گرامری وابسته نباشید ، آنها را کنار بگذارید و سعی نمایید همان مقدار دانش زبانی خود را در محیط واقعی پیاده کنید . هر چه قدر سرعت یادگیری زبان انگلیسی را بیشتر کنید ، به هدف خود بیشتر نزدیک می شوید .

راز سلیس صحبت کردن در زبان انگلیسی

مشکل اغلب زبان آموزان برای سلیس صحبت کردن در یک  کلمه خلاصه می شود و آن عبارت است از شیوه یادگیری . یادگیری مکالمه زبان انگلیسی به شکل مطلوب ، آرزوی اکثر جوانان ایرانی است چه آنها که انگیزه خاصی برای استفاده از این توانایی دارند مثل سفر به خارج ، ادامه تحصیل و یا صرفا از روی علاقه و ایجاد ارتباط با جامعه جهانی.

سه شرط اصلی برای یادگیری سلیس صحبت کردن در مکالمات انگلیسی : انگیزه ، وقت و انرژی ، محیط مناسب .

مهمترین و مفید ترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی ، شنوایی است . هر چه از روش شنوایی بیشتر استفاده کنید سرعت یادگیری شما بیشتر می شود .

چگونه باید نوارها را  گوش کنیم ؟

به هیچ وجه قبل از آنکه برای چند بار نوار درس مورد نظر را گوش نکرده اید سراغ خواندن متن آن نروید . پس اول نوار را گوش کنید ، بعد متن مور نظر را بخوانید . هر نوار را آنقدر گوش کنید تا حفظ شوید . می توان گفت کلیدی ترین موضوع در مکالمه همین باشد . فقط با استفاده از هدفون به نوارها گوش کنیم به دو دلیل :

۱) توانمندیهای یادگیری انسان به نسبت ۶۰ و ۴۰ درصد بین بینایی و شنوایی تقسیم می شود . اگر بخواهیم توان بینایی ما به کمک شنواییمان بیاید باید چشمهایمان را ببندیم . هدفون نیز نوعی پچ پچ در گوش انسان است که باعث می شود توجه شما به طور کامل معطوف به گفتار نوار و گوینده شود .

۲) صدایی که از هدفون در می آید به دلیل نزدیکی با پرده گوش انسان برای مدتها در محدوده ورودی گوش باقی می ماند و در یک حرکت رفت و برگشت مرتب تکرار می شود و شما سود بیشتری از آن می برید .

بهترین تمرین گفتار در مقابل آینه است.در این روش اعتماد به نفس خود را نیز تقویت می کنید . حل تمرین-حفظ کردن گرامر-نوشتن دیکته-حفظ لغات و جمله سازی را فراموش کنید . پرداختن به بحث گرامری ، شما را از هدفتان دور می کند . شما در حین حفظ مطلب به طور ناخودآگاه  گرامر را هم رعایت می کنید و این روش ماندگارتر است . به دنبال یادگیری یا حفظ لغات هم نباشید . با دیکشنری زبان انگلیسی خداحافظی کنید . شما فقط جملات یا عبارتها ی زبان انگلیسی را یاد می گیرید نه کلمات انگلیسی را . ما نباید خودمان جمله بسازیم بلکه جملات آماده زبان انگلیسی را حفظ می کنیم .

مکالمه زبان انگلیسی را وارد زندگی خود کنید .

به طور کلی شیوه یادگیری زبان انگلیسی بر مبنای ترجمه (فارسی به انگلیسی) است . شما باید جملات ساده زبان فارسی را بتوانید به زبان انگلیسی ترجمه و حفظ کنید . آنوقت است که می توانید اعتماد به نفس لازم را بیابید . از این شاخه به آن شاخه نپرید ، روش های گوناکون را امتحان نکنید ، انواع نوارها و کتابها را نخرید (کتاب مهم نیست روش مهم است . ) برخی یادداشتها و تذکرهای روزمره خود را به زبان انگلیسی بنویسید . ترجمه متون انگلیسی را از طریق یادگیری مکالمه زبان انگلیسی انجام دهید . مکالمه انگلیسی شما که پیشرفت کند خود به خود در ترجمه متون انگلیسی هم موفق می شوید . در جای جای محل کار و منزل خود جملات مهم را بنویسید و نصب کنید تا هر روز در مقابل چشمانتان باشد جمله……نه لغت !!!
بدون تردید افکار و احساسات حقیقی خود را بیان کنید . مانند بومی زبان ها کلمات را روان و سریع تلفظ کنید . هنگام صحبت  کردن به زبان انگلیسی ، بدون فکر کردندستور صحیح زبان انگلیسی را به کار ببرید . روان صحبت کردن مهمترین نیاز و مهارت  در زبان انگلیسی به شمار می آید . یافتن یک شریک زبانی روشی ایده آل برای تمرین صحبت کردن است . به ویژه زمانی که شریک شما همکلاس و یا هم  سن و سال شما هم باشد ، زیرا اشتراکات بیشتری بین شما وجود دارد . به کمک اینترنت شما می توانید به فراتر از مرزهای ملی بروید و با افراد بومی انگلیسی زبان آنسوی کشورتان دوست شوید . می توانید در سایتهای مربوط به آموزش زبان انگلیسی عضو شوید و دوستان اینترنتی پیدا کنید و با آنها به زبان انگلیسی صحبت کنید . طبیعتا بین شما و آنها تفاوتهای فرهنگی وجود دارد و این باعث جذاب تر شدن مکالمات شما می شود .
به خاطر داشته باشید که حتی یک سفر طولانی نیز با برداشتن اولین قدم آغاز می شود و اولین قدم احتمالا مشکل ترین قدم است . اما پس از آن به مرور قدم های بعدی آسان تر شده و پیشرفت شما سریع تر می شود . اگر در شروع کار موفق نبودید و یا دیگران به خاطر اشتباهتان به شما خندیدند ، نگران نشوید ! صحبت کردن زبان دوم بدون اشتباه و خطا تقریبا غیر ممکن است . هرچه وسواس بیشتری برای دقیق و بدون غلط صحبت کردن به خرج دهید ، پیشرفت خود را کندتر می کنید . مجددا به خاطر داشته باشید که شما همانند کودکی هستید که زبان مادری اش را همراه با اشتباه صحبت می کند . با افزایش دامنه لغات خود ، می توانید به سهولت منظورتان را از طریق صحبت کردن و یا نوشتن منتقل کنید . به عنوان یک زبان آموز بهتر است که یادگیری لغت را یکی از عادات روزمره خود کنید . درختچه های لغوی بسازید . درختچه های لغوی و تمرین های سرگرم کننده دیگر می توانند به شما کمک کنند که لغت ها را در گروههای معنایی با سرعت بیشتری یاد بگیرید .


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.