یادگیری زبان انگلیسی با کتاب های ترجمه شده

یادگیری زبان انگلیسی با کتاب های ترجمه شده

به نظر شما آیا میشود از راه مطالعه کتاب به امر یادگیری زبان انگلیسی بپردازیم؟ طبیعیست که در لحظه اول به این پرسش با اطمینان کامل جواب مثبت داده و شاید بسیاری از شما این روش را یکی از بهترین راهها برای این منظور بدانید، اما اشتباه نکنید، منظور من کتابهای آموزشی زبان انگلیسی نیست. حتما از خود می پرسید : « پس چه نوع کتابی ؟ »

به نظر من میتوان از راه خواندن کتابهایی که در زمینه های مختلف و توسط نویسندگان مطرح و مشهور جهان مانند ژول ورن، چارلز دیکنز، برایان تریسی، جی کی رولینگ و … نوشته شده و به از زبان انگلیسی به زبان فارسی ترجمه شده اند، به خصوص کتابهای داستان انگلیسی، نیز  زبان انگلیسی را آموخت. البته برای انجام این کار باید ابتدا هر دو نسخه را در اختیار داشته باشیم، یعنی هم نسخه فارسی و هم انگلیسی و سپس با خواندن نسخه فارسی آن از کم و کیف موضوع اطلاع حاصل نماییم و بعد شروع به خواندن نسخه انگلیسی آن کنیم.

بی گمان این روش در رسیدن ما به هدفمان که یادگیری زبان انگلیسی است، بی تأثیر نخواهد بود. هر چند در بکار بردن این روش میبایست به یک سری نکات توجه داشت که رعایت آنها به بالا رفتن سرعت یادگیری زبان انگلیسی کمک میکند.

و اما مواردی که باید بدان التفات داشته باشیم :
با عنایت به این موضوع که مترجم، کتاب را به صورت کلمه به کلمه معنی نکرده، پس نباید توقع داشته باشیم که هر عبارت ترجمه شده نسخه فارسی عیناً همان اصطلاح نسخه ترجمه نشده باشد و همچنین اینکه فصل و بندهای متن در نسخه فارسی بدون جابجایی ترجمه شده پس با روشن شدن این نکات و از دید بنده بهترین روش اینست که کتاب را به صورت بند بند یا در صورت تسلط بیشتر بر زبان انگلیسی به شکل چند صفحه ای مطالعه کنیم و این کار را تا درک کامل جزییات آن قسمت از متن کتاب ادامه دهیم.
با توجه به اینکه در این روش ما یک داستان را دنبال میکنیم از خواندن و مطالعه زود خسته نمی شویم، که در این حالت احتمال دنبال کردن وپیگیری موضوع داستان بیشتر و در نتیجه با گستردگی دامنه لغات انگلیسی که در یک داستان بکار میرود درک ما از زبان نیز افزایش می یابد .


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.