شکستن تابوی یادگیری زبان انگلیسی

شکستن تابوی یادگیری زبان انگلیسی

تعداد کمی از افراد جامعه (کمتر از ۲۰ درصد) هستند که برای رسیدن به اهدافشان برنامه ریزی می کنند و حاضرند برای رسیدن به اهدافشان تلاش کنند. از اینکه برای تقویت دانش زبان انگلیسی و ارتقا جایگاه شغلی و اجتماعی خود برنامه ریزی کرده اید به شما تبریک می گوییم و از شما متشکریم.

عموما یادگیری زبان انگلیسی در ذهن عامه مردم تبدیل به یک تابو شده است. اغلب افراد از آموزش زبان انگلیسی گریزان هستند. عموما افرادی را دیده ایم که ترم های متعددی در آموزشگاه های زبان انگلیسی ثبت نام کرده و پس از صرف هزینه و وقت زیاد توفیق چندانی حاصل نکرده اند. اما دلیل این امر چیست؟

در ۸ مقاله ای که تاکنون در بخش آموزش هفته سایت زبان رمزی منتشر کردیم، تمام تلاشمان را کردیم تا بتوانیم این تابو را برای شما بشکنیم و به شما کمک کنیم زبان انگلیسی را یاد بگیرید و از این کار لذت ببرید.

در مقاله یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم؟ به شما آموختیم که برای شروع یادگیری زبان انگلیسی کافیست کمال گرایی را کنار بگذارید و فقط شروع کنید. طبق آموزه های علمی و دینی اغلب کارهایی که هیچگاه به انجام نرسیدند، به این دلیل بوده است که هیچ گاه آن کار شروع نشده است.

امام صادق (ع) می فرمایند:

اگر می خواهی کاری را هیچ گاه انجام ندهی، بگو فردا این کار را شروع می کنم.

دوست خوبم این قانون در تمام کارها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت زندگی روزمره ما برقرار است. اولین گام برای رسیدن به هدف، آغاز تلاش برای رسیدن به هدف است. البته ما هرگز منکر اهمیت برنامه ریزی و پشتکار در موفقیت و رسیدن به اهداف نیستیم. ابتدا باید در مسیر هدف قرار بگیرید و پس از آن با مطالعه، برنامه ریزی و پشتکار سرعت رسیدن به اهدافتان را افزایش دهید و در صورت نیاز اصلاحاتی را در مسیر حرکت تان ایجاد کنید.

در مقاله تکنیک طلایی یادگیری زبان با دفترچه شخصی از شما خواستم یک تمرین جذاب و فوق العاده موثر را در زمینه تقویت دانش زبان انگلیسی تان انجام دهید.

طبق بررسی های دانشمندان برای رسیدن به هدف باید ۳ کار کلی را انجام بدهیم که عبارتند از:

  • تغییر نگرش و ذهنیت
  • تغییر محیط و همسو کردن پیرامون با هدف
  • تغییر رفتار و شبیه شدن به انسانی که به هدف رسیده است.

در بخش آموزش هفته سایت زبان رمزی در صددیم به شما کمک کنیم تا این سه گام را به راحتی طی کنید و با استفاده از تکنیک هایی که به شما می آموزیم سریعتر به مقصد برسید.

استفاده از دفترچه شخصی برای آموزش زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا نگرش تان را عوض کنید. در این تکنیک به شما آموختیم که سعی کنید جملات را به زبان انگلیسی بگویید و هر کلمه ای را که با معنای انگلیسی آن آشنا نیستید در دفترچه یادداشت کنید. این کار ذهن شما را نسبت به یادگرفتن معنای این کلمه حریص تر می کند و در نتیجه سرعت یادگیری لغات زبان انگلیسی شما را به شدت افزایش می دهد. چنانچه برای پیدا کردن معنای کلمه ای دچار مشکل شدید می توانید از تکنیک یادگیری زبان انگلیسی به کمک گوگل استفاده کنید.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی تقویت همزمان مهارت های مختلف زبان انگلیسی است بنابراین بهتر است از ابتدای راه سعی کنید مهارت های مختلف را با هم پیش ببرید. در مقاله گرامر انگلیسی را قورت بده به شما آموختیم که چگونه می توانید گرامر زبان انگلیسی تان را تقویت کنید.

 

یک تکنیک جذاب دیگر برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی استفاده از فیلم است. در مقاله یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم جزئیات کامل این روش را مورد بررسی قرار دادیم. به عنوان مثال مهمترین خاصیت این روش تقویت همزمان مهارت های ۴ گانه زبان انگلیسی است.

برای تقویت بیشتر باورهای ذهنی تان می توانید ذهنتان را تربیت کنید. در مقاله تکنیک طلایی یادگیری زبان انگلیسی با تربیت ذهن این روش را به طور کامل برای شما تشریح کردم. در این روش سعی می کنیم به ذهنمان بقبولانیم که یادگیری زبان انگلیسی (یا هر هدف دیگری در زندگی روزمره) یک کار کاملا ضروری است و لذت یادگیری زبان انگلیسی بیشتر از رنجی است که باید برای یادگیری زبان انگلیسی متحمل شویم.

 


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.