آزمون IELTS چیست و چگونه برگزار می شود؟

آزمون IELTS چیست و چگونه برگزار می شود؟

آیا می دانید آزمون زبان IELTS (آیلتس) چیست؟ آیا می دانید آزمون آیلتس چگونه و در چه زمینه هایی برگزار می شود؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید

IELTS:

سیستم آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی، آزمونی است که از طریق آن سطح زبان انگلیسی داوطلبانی سنجیده می‌شود که قصد دارند تحصیل یا کار خود را در محیطی ادامه دهند که در آن زبان انگلیسی به عنوان زبان اول محاوره و مکاتبه پذیرفته شده است. این آزمون هر چهار مهارت شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن داوطلبان را می‌سنجد و نتیجه را براساس نمره‌بندی از صفر تا ۹ اعلام می‌کند.

 

بیش از ۶۰۰۰ موسسه آموزشی، دولتی و سازمان‌های حرفه‌ای در ۱۲۰ کشور جهان این مدرک را به عنوان معتبرترین نشاندهنده سطح زبان انگلیسی به رسمیت می‌شناسند. اکنون این مدرک در موارد آموزشی، مهاجرت و تهیه مدارک کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
آزمون آیلتس به طور مشترک توسط سه سازمان بین‌المللی که سال‌هاست در امر آموزش زبان انگلیسی فعالیت می‌کنند برگزار می‌شود :

· شورای فرهنگی بریتانیا

· موسسه توسعه بین‌المللی آموزش‌عالی استرالیا

· سندیکای آزمون‌های محلی دانشگاه کمبریج

همه ساله بیش از ۱,۰۰۰,۰۰۰ آزمون آیلتس در سراسر جهان برگزار می‌شود. با این تعداد این آزمون سریعترین رشد را در مقایسه با دیگر آزمون‌های زبان انگلیسی داراست. بعلاوه این آزمون سطح تازه‌ای از نوآوری، دقت و پژوهش را معرفی کرده است.

درباره آزمون IELTS

امتحان در دو نوع مختلف آکادمیک و جنرال ترینیگ برگزار می‌شود. امتحان آکادمیک توانایی انگلیسی داوطلبانی را می‌سنجد که قصد دارند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به بالا در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه دهند. یکی از مهمترین شرط‌های پذیرفته‌شدن در این دانشگاه‌ها فراهم آوردن سطحی قابل قبول از نمره این امتحان می‌باشد.
نوع جنرال ترینینگ آزمون آیلتس معلومات داوطلبان را در سطحی وسیعتر و در بستری علمی – اجتماعی می‌سنجد. آزمون جنرال‌ترینینگ برای کسانی مناسب است که قصد دارند تحصیلات پیش‌دانشگاهی خود را در کشوری انگلیسی زبان به ‌پایان برسانند و یا به‌منظور گذراندن دوره‌های کوتا‌ه‌مدت کاری و یا دست‌یافتن به‌فرصت‌های شغلی قصد سفر به این کشور‌ها را دارند. به‌علاوه کارنامه این امتحان از جمله مدارکی است که در جریان بررسی پرونده‌های مهاجرت کشورهای استرالیا، نیوزلند و کانادا از متقاضیان طلب می‌شود.

در امتحان آیلتس توانایی‌های شنیدن، خواندن، نوشتن، و صحبت‌کردن در چهار قسمت جداگانه سنجیده می‌شود. در حالیکه توانایی شنیداری و صحبت‌کردن داوطلبان امتحان آکادمیک و جنرال‌ترینیگ به‌ روش کاملاً ‌مشابهی صورت می‌گیرد، هر یک از این دو گروه، سوالات جداگانه‌ای در قسمت‌های خواندن و نوشتن دریافت می‌کنند. مسئولیت انتخاب نوع امتحان بر عهده متقاضی بوده و شرکت‌کنندگان باید هنگام ثبت‌نام خود نوع امتحان مورد نظر را در فرم ثبت‌نام قید کنند.

سه بخش اول هر امتحان در یک روز برگزار می‌شود، اما بخش مصاحبه‌ ممکن است در طول یک‌هفته بعد و یا یک هفته قبل از امتحان برگزار شود. داوطلبانی که از شهر‌های دیگر برای برگزاری امتحان به تهران می‌آیند در اولویت قرار خواهند داشت. این دسته از داوطلبان برای استفاده از اولویت در‌نظر گرفته‌شده باید هنگام ثبت‌نام نام خود را در لیستی جداگانه به‌ثبت برسانند و مسئول ثبت نام را در جریان بگذارند.

 

آزمون IELTS، به نوعی طراحی شده که قادر است میزان معلومات داوطلبان در سطوح مختلف از زبان انگلیسی را سنجیده و با توجه به استاندارد IELTS طبقه‌بندی کند. شرکت‌کنندگان در این آزمون به طیف متنوعی از سوالات بسیار ساده تا بسیار مشکل پاسخ می‌دهند و در پایان با توجه به نمره‌ای که از هر‌یک از چهار‌بخش مختلف دریافت‌کرده‌اند سطحی مابین نا‌آشنای کامل به زبان انگلیسی، با نمره صفر، تا سطح آشنای کامل به زبان انگلیسی، با نمره ۹، طبقه‌بندی می‌شود.

نتایج امتحان ۲ هفته پس از پایان یافتن آخرین مصاحبه برگزار خواهد شد. نتایج باید شخصاً توسط متقاضی دریافت گردد و مسئولان دفتر امتحان اجازه ندارند تا از طریق تلفن،‌فکس، یا پست الکترونیکی نتایج را به اطلاع داوطلبان برسانند.

به عنوان یک قانون عمومی نتایج امتحان تا دو سال پس از برگزاری امتحان اعتبار دارند. در صورتیکه بتوان اثبات کرد که داوطلب پس از برگزاری امتحان در حفظ معلومات خود و بهتر کردن دانشش در زبان‌ انگلیسی کوشا بوده، می‌توان از کارنامه امتحان حتی بیش از این مهلت دوساله نیز استفاده کرد.

آیا شما هم درباره زبان انگلیسی سوالی دارید؟

سوالات خود را در بخش نظرات این مطلب مطرح کنید و تا آخر هفته جواب آن را دریافت کنید یا در بخش سوال کنید سایت زبان رمزی آن ها را جستجو کنید.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.