چگونه انگلیسی صحبت کنیم؟

چگونه انگلیسی صحبت کنیم؟

بسیاری از زبان آموزان انگلیسی در حسرت یافتن پاسخ صحیح به این سؤال که چگونه می توانند انگلیسی صحبت کنند می سوزند. البته اهداف دیگری نیز از آموزش زبان انگلیسی وجود دارند ولی یادگیری مکالمه می تواند به شما کمک کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید و نمرات بهتری را در آزمون های  و دیگر تست ها بدست آورید. اگر می خواهید نحوه مکالمه زبان انگلیسی ا بیاموزید باید یک طرح عملی داشته بشید. این TOEFL, IELTS, GRE, MCHEو

بخش به شما این امکان را می دهد که نحوه یادگیری مکالمه زبان انگلیسی را بیاموزید. اگر پیشتر به مکالمه زبان انگلیسی آشنایی دارید، این راهنما به شما کمک می کند تا سریع تر مهارت گفتاری خود را رشد دهید.

۱٫ نوع یادگیری خود را مشخص کنید

زمانی که اقدام به یادگیری زبان انگلیسی می کنید باید بدانید که به جهت یادگیری در کدام گروه قرار می گیرید. از خود سؤالاتی مانند اینها بپرسید: چرا می خواهم انگلیسی صحبت کنم؟ آیا برای بهبود وضعیت شغلی ام باید زبان یاد بگیرم؟ آیا زبان انگلیسی را برای سرگرمی می خواهم یا برنامه ای جدی تر در سر دارم؟

۲٫ درک درستی از اهداف خود داشته باشید

زمانی که بدانید به کدام یک از گروه های یادگیرنده ها تعلق دارید ، می توانید در نتشخیص اهداف خود دید بازتری داشته باشید. لیست کاملی از کارهایی که می خواهید با زبان خود انجام دهید تهیه کنید. ایا می خواهید ظرف ۲ سال به روانی انگلیسی صحبت کنید؟ ایا می خواهید در حد سفارش غذا در یک رستوران خارجی صحبت کنید؟ تعیین هدف می تواند مسیر شما را در مورد یادگیری زبان انگلیسی هموار سازد.

۳٫ سطح توانی خود را تعیین کنید

قبل از شروع باید بدانید که از کجا باید شروع کنید. پاسخ دادن به یک تست تعیین سطح می تواند به شما کمک کند که سطح خود را بشناسید و این خود نقطه شروع مناسبی است برای یادگیری زبان انگلسی به شیوه مناسب. البته شما در این گذر نه تنها نحوه صحبت انگلیسی، بلکه نحوه خواندن، نوشتن و استفاده از زبان در بسیاری از شرایط آشنا خواهید شد.

۴٫ تعیین استراتژی یادگیری

حالا که در مورد اهداف یادگیری زبان انگلیسی، شیوه یادگیری و سطح توانش زبانی خود اطلاعاتی را بدست آورده اید، زمان آن رسیده است که به استراتژی های یادگیری زبان انگلیسی بپردازید. پاسخ صحیح به این سؤال که چگونه می توان انگلیسی صحبت کرد این است که شما باید تا حد ممکن تناوب صحبت خود را بالا ببرید و در هر شرایط موجود صحبت کنید. البته مسئله کمی پیچیده تر از این است. اول با نوع استراتژی که می خواهید در پیش بگیرید شروع کنید. آیا می خواهید به تنهایی انگلیسی مطالعه کنید؟ آیا می خواهید کلاس بروید؟ چقدر زمان برای یادگیری زبان وقت در نظر گرفته اید؟ چقدر بودجه مالی برای یادگیری زبان انگلیسی در نظر گرفته اید؟ به این سؤالات پاسخ دهید تا استراتژی شما مشخص شود.

۵٫ برنامه ای برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی در نظر بگیرید

اگر می خواهید نحوه مکالمه به زبان انگلیسی را یاد بگیرید، باید نحوه بکارگیری گرامر زبان انگلیسی را نیز بیاموزید. در اینجا پنج نکته برتر به شما معرفی می شوند تا بتوانید با گرامر خوب صحبت کنید.

  • گرامر را در متن بیاموزید. تمرین هایی را انجام دهید که شما را وادار می کنند زمان افعال را در متن های کوتاه نوشتاری یا شنیداری پیدا کنید.
  • در زمانی که صرف یادگیری چگونه صحبت کردن می کنید باید عضلات را به کار بگیرید! تمرین های گرامری خود راباصدای بلند بخوانید تا به شما کمک کنند گرامر صحیح را در قالب مکالمه یاد بگیرید.
  • زیاد تمرین گرامری انجام ندهید! درک گرامر به معنای آن نیست که شما می توانید صحبت کنید. بین گرامر و دیگر فعایت های یادگیری تعادل ایجاد کنید.
  • هر روز ۱۰ دقیقه صرف انجام تمرین های گرامری کنید. بهتر است هرروز کمی تمرین کنید تا مقدار زیاد و یک بار در هفته.

۶٫ یک برنامه برای یادگیری مهارت های گفتاری خود در نظر بگیرید

اگر می خواهید مکالمه انگلیسی را بیاموزید، باید برنامه روزانه برای مکالمه انگلیسی در نظر بگیرید. در اینجا ۵ نکته به شما آموزش می دهم که به شما اطمینان می دهد که به شما اطمینان می دهند هر روز انگلیسی – البته نه فقط یادگیری آن – صحبت کنید.

  • تمامی تمرین ها را با صدای خود انجام دهید. تمرین های گرامری، تمرین های خواندن و درک مطلب همگی باید با صدای بلند انجام شوند.
  • با خود صحبت کنید. نگران این نباشید که ممکن است کسی صدای شما را بشنود. هر از گاهی با صدای بلند با خود با صدای بلند صحبت کنید.
  • هر روز موضوعی را برای خود تعیین کنید و به مدت یک دقیقه در مورد آن با خود صحبت کنید.
  • تا می توانید اشتباه کنید! از اشتباه نهراسید. اشتباهات بسیاری انجام دهید و گاه و بیگاه! تنها زمانی می توانید اشتباهات خود را تصحیح کنید که اشتباهی به وقوع پیوسته باشد.

۷٫ برنامه ای برای یادگیری کلمات زبان انگلیسی برای خود در نظر بگیرید

برای اینکه از قابلیت خود در مورد مکالمه زبان انگلیسی در مورد طیف وسیعی از موضوعات اطمینان حاصل کنید باید لغات بسیاری در زمینه های مختلف بیاموزید. در اینجا برخی پیشنهادها و منابع برای شما معرفی شده اند تا نقطه شروع مناسبی را برای شما رقم بزنند.

  • درختچه های لغوی بسازید. درختچه های لغوی و تمرین های سرگرم کننده دیگر می توانند به شما کمک کنند که لغت ها را در گروه های معنایی با سرعت بیشتری یاد بگیرید.
  • سیر یادگیری و لیست لغت هایی را که یاد گرفته اید در یک پوشه ثبت کنید.
  • از لغتنامه های تصویری استفاده کنید که به شما امکان یادگیری لغات بیشتری را در زمان اندک تری می دهند.
  • لغت هایی را در مورد حیطه های مورد علاقه تان بیاموزید. نیازی به یادگیری لغت هایی که هیچ علاقه ای به آنها ندارید وجود ندارد.
  • هر روز تعداد اندکی لغت فرا بگیرید. سعی کنید هر روز تنها دو یا سه لغت و اصطلاح فرا بگیرید.

۸٫ برنامه ای برای یادگیری خواندن متن و نوشتن در نظر بگیرید

اگر طرفدار مکالمه زبان انگلیسی هستید، به نظر می رسد که خواندن و درک مطلب و نوشتن نخواهند توانستنگرانی ای در شما برانگیزانند. با این وجود خواندن و نوشتن هم نمی توانند خالی از لطف باشند.

  • سعی کنید قابلیت های خواندن خود در زبان مادریتان را به کار بگیرید. شما نیازی به درک کامل تمامی کلمات ندارید.
  • سعی کنید نوشتن متون کوتاه در بلاگ ها و یا نوشتن نظرات خود برای سایت های یادگیری زبان انگلیسی راآغاز کنید. مخاطبان این سایت توقع بروز اشتباه در این سایت ها را دارند، پس راه برای شما همواره باز است.
  • برای لذت بردن از مطالعه زبان انگلیسی مطالبی را بخوانید. مطلب مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در مورد آن مطالعه کنید.
  • در هنگام نوشتن از زبان مادری تان ترجمه نکنید. سعی کنید مطالب ساده و بی واسطه بنویسید. سعی کنید به انگلیسی فکر کنید.

۹٫ برنامه ای برای یادگیری تلفظ زبان انگلیسی بیاموزید

یادگیری یک زبان دیگر به معنی تلفظ صحیح کلمات در آن زبان نیز هست.

  • در مورد موسیقی زبان مطالبی را بیاموزید و سعی کنید تأثیر آن را در مهارت تلفظ کلمات درک کنید.
  • در مورد اشتباهاتی که همزبانان شما در زبان انگلیسی مرتکب می شوند بیاموزید.
  • به فکر استفاده از یک برنامه تلفظ برای تمرین و یادگیری تلفظ صحیح کلمات باشید.
  • لغت نامه ای که در آن از سیستم آوانگاری درست و دقیقی استفاده شده است تهیه کنید.
  • از دهان خود استفاده کنید! در زمان تمرین زبان با صدای بلند کلمات را ادا کنید. تمرین زیاد می تواند تلفظ شما را بهبود بخشد.

۱۰٫ موقعیت های را برای مکالمه برای خود خلق کنید

استفاده زیاد از زبان انگلیسی کلید یادگیری مکالمه زبان انگلیسی است. به جامعه های انگلیسی یادگیری مانند EnglishCafe یا iTalk ملحق شوید. در این جامعه های مجازی شما می توانید با skype با افراد دیگر مکالمه کنید. به کلوپ های محلی که بر مکالمه زبان انگلیسی تمرکز دارند ملحق شوید برای کمک کردن به توریست ها پیش دستی کنید. اگر دوستی دارید که انگلیسی یاد می گیرد، روزی ۳۰ دقیقه را برای مکالمه انگلیسی با یکدیگر در نظر بگیرید.در این زمینه خلاق باشید و موقعیت های جدیدی برای خود ایجاد کنید.

چند نکته

  1. صبور باشی و زمان کافی برای آموزش انگلیسی در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که زمان کافی برای خود در نظر بگیرید و به خودتان برسید!
  2. از هر دسته از تمرین ها در هر روز انجام دهید ولی کارهای کسل کننده را بیشتر از ده تا پانزده دقیقه انجام ندهید.اگر می خواهید مهارت شنیداری را تمرین کنید تنها پانزده دقیقه تمرین کنید نه یک ساعت. اگر هدف گرامر استبیش از ده دقیقه به آن اختصاص ندهید.
  3. در زمان تمرین از اشتباه کردن نهراسید. بهترین راه برای یادگیری یاد گرفتن از اشتباهات خودتان است.
  4. یاد بگیرید در مورد موضوعات مورد علاقه خود صحبت کنید. اگر موضوع صحبت خود را دوست داشته باشید راحت تر از عهده انجام آن بر خواهید آمد.

نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.