نکته های یادگیری گرامر زبان انگلیسی

 نکته های یادگیری گرامر زبان انگلیسی

بیشتر ما با گرامر زبان انگلیسی مشکل داریم و مکالمه زبان انگلیسی هم برای همه از اهمیت بالایی برخوردار است. بیشتر کسانی که نمی توانند به راحتی صحبت کنند، کسانی هستند که به دلایلی گرامر را خوب یاد نگرفته اند و از یاد گرفتن آن می ترسند. این ترس و نگرانی باعث می شود که اغلب یادگیری زبان انگلیسی را کنار بگذارند. دانش لغوی هم مهم هست اما بدون دستور زبان استفاده از آنها ممکن نیست. متکلمان بومی هر زبانی معمولا خود دانش دستور زبان اندکی دارند و از سر عادت، بدون غلط صحبت می کنند و می دانند کلمات را با چه ترتیبی استفاده کنند. با این حال هزاران دانش آموز، زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم انتخاب می کنند و باید گرامر آن را هم فرا بگیرند. در اینجا ما راه کارهایی را به شما پیشنهاد می دهیم که باعث سهولت در یادگیری گرامر می شود.
اولین مرحله این است که وسواس را کنار بگذارید و اعتماد به نفس داشته باشید.
هنگام یادگیری هر زبانی، مخصوصا گرامر، بهتر است که در لحظه یادگیری، گرامر زبان مادری خود را فراموش کنید و سعی کنید تا حد ممکن از مقایسه بپرهیزید. به جای مقایس��، از مثال استفاده کنید تا طرز استفاده ی آن گرامر را در موقعییت متوجه شوید.

شروع به خواندن کتاب های ساده کنید و به مرور سطح کتاب ها را بالا ببرید. به طرز استفاده ی گرامر در جملات دقت کنید و ببینید چطور استفاده می شوند. قوانینی که قبلا آموزش دیده اید را در آن متن ها پیدا کنید و به قوانین جدید هم توجه کنید. یک نگاه اجمالی به قوانین گرامر بیاندازید و بعد یک عالم کتاب انگلیسی بخوانید. هر وقت که شما در حال خواندن یه کتاب انگلیسی هستید و یا در حال گوش دادن به انگلیسی هستید، در واقع دارید نمونه های درست قوانین گرامر را وارد سیستم ذهن خودتان می کنید که باعث میشود بصورت ناخودآگاه در نوشتن و صحبت کردن بهتر بشوید و قوانین را بدرستی پیاده سازی کنید. به همین دلیل است که می گویند نگاه کردن فیلم و گوش دادن موسیقی بسیار کمک میکند. چون ناخودآگاه طرز صحیح جمله بندی در ذهن شما ثبت شده و حتی در صورت شنیدن یک جمله ی اشتباه، می توانید تشخیص دهید و ایراد آن را به راحتی پیدا کنید زیرا که آن جمله ی اشتباه برای گوش شما آشنا نیست. اگر هم تنها در یک قسمت گرامر مشکل دارید بیشتر روی آن وقت بگذارید و آن را رفع کنید. حتی برای خود داستانی کوتاه بنویسید و سعی کنید از قواعدی که می دانید استفاده کنید. اگر دوست ندارید کتاب های گرامر بخوانید و یا تمرین های گرامر را حل کنید ، هیچ مشکلی نیست. فقط باید حواستان جمع باشد تا خودتان بتوانید از مطالبی که می خوانید و می شنوید قوانین رو متوجه بشید. اگر هم که مطالعه ی قوانین گرامر رو دوست دارید، یا دوست دارید تمرین های گرامر را حل کنید که خوب این کار را انجام بدهید، اما یادتان باشد که مطالعه ی قوانین گرامر به شما کمک نمی کند که بتوانید روان تر صحبت کنید یا بهتر از زبان استفاده کنید، شما تقریبا مثل کسی می شوید که یک کتاب به نام “چگونه بسکتبال بازی کنیم؟” را خوانده و می خواهد بسکتبال بازی کند. فراموش نکنید که تا خودتان وارد بازی نشوید، پیشرفت نمی کنید. پس صحبت کنید و تمرین های زیادی حل کنید. هرگز از اشتباه کردن در هنگام نوشتن و یا صحبت کردن نترسید. اشتباه کردن جزئی از یادگیری هست و اگر کسی آن اشتباه را به شما بگوید، آن را فراموش نخواهید کرد. پس از اینکه کسی اشتباه شما را می گوید، نترسید و ناراحت نشوید.

خوب است که از کسانی که توانسته اند این زبان را یاد بگیرند از تجربیات آنها استفاده کنید اما به این نکته توجه داشته باشید که هر کس شیوه ی مخصوصی برای یادگیری دارد. پس اگر دیدید یک روش برای شما مناسب نبود روش دیگری را امتحان کنید حتی می توانید روش خود را ابداع کنید.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.