مکالمات پرکاربرد زبان در هنگام سفر ۱

 مکالمات پرکاربرد زبان در هنگام سفر 1

سفر کردن از جمله تفریحات دوست داشتنی است که مورد علاقه همه اقوام و افراد جامعه می باشد. سفر کردن مطالب بسیاری را به ما می آموزد و ما را با فرهنگ و آداب و رسوم دیگر کشورها و دیدنی های جهان آشنا می کند.

کشورهای انگلیسی زبان عبارات مناسب و صحیح در هنگام سفر به کار ببریم، امری حیاتی است. در این مقاله مکالمات رایج و کاربردی در هنگام سفر با قطار، اتوبوس و همچنین خودرو شخصی مورد بررسی قرار می گیرند.

 

مکالمات پرکاربرد در هنگام سفر با قطار

زمانی که می خواهید زمان های قطار به کمبریج را بدانید. Could you tell me the times of the trains to Cambridge, please?
زمانی که می خواهید بپرسید که آیا می توانید در تمام طول مسیر در یک قطار بمانید یا نیاز دارید که خط (قطار) عوض کنید؟ Do I need to change?
می خواهید سوال کنید که سفر چه قدر طول می کشد. (طول زمان سفر چقدر می باشد؟) How long does it take to get there?
می خواهید بدانید که هزینه امروز رفتن و برگشتن در روز دیگری چه قدر می شود. How much is a period return?
زمانی که می خواهید بپرسید که آیا با غذا و نوشیدنی در قطار از شما پذیرایی می شود. Is there a buffet service on the train?
قطاری در سکو توقف کرده است و شما می خواهید بدانید که آیا این قطار مد نظر شماست. Excuse me, is this the right train for Cambridge?
در قطار یک صندلی خالی می بینید از کسی که در کنار صندلی خالی نشسته است می خواهید بپرسید که آیا آن صندلی خالی است و یا جای کس دیگری می باشد. Excuse me, is this seat free?
زمانی که می خواهید بپرسید که آیا مقصد او همان ایستگاهی که شما می روید. Excuse me, are you getting off by Cambridge at any chance?
زمانی که می خواهید از شخصی بپرسید که چه زمانی نزدیک ایستگاه مورد نظر می شوید؟ Could you tell me when you are nearly there please?

 

مکالمات پرکاربرد در اتوبوس

سوال بپرسید که چند وقت یکبار اتوبوس ها با مرکز شهر می روند. How often do the buses to the city center run?
می خواهید بپرسید دیرترین زمانی که که می توانید باز گردید. What time is the last bus back?
از راننده بلیط برای مرکز شهر می خواهید و می پرسید که آیا بلیط برگشت ارزانتر است. City center please. Is it cheaper to get a return?
شما به بیمارستان می روید و اتوبوسی در ایستگاه اتوبوس می بینید. می خواهید بپرسید از راننده که آیا این اتوبوس به بیمارستان می رود. Excuse me, does this bus go to the hospital?
می خواهید از راننده بخواهید که زمان توقف شما را اطلاع دهد. (زمانی که به مقصدتان می رسید.) Could you tell me when to get off, please?

 

مکالمات پرکاربرد در خودرو

شما در حال رانندگی هستید و می بینید دو دوست به سمت خانه شان می روند. می خواهید بهشان بگویید که اگر مایل هستند با شما بیایند. Would you like a lift?
زمانی که کسی در حال رساندن شما به مقصدتان است، زمانی که بخواهید از خودرو پیاده شوید، باید بگویید: Could you drop me off here, please?
زمانی که شما قصد دارید دوستی را به فرودگاه برسانید و قرار است ساعت ۷ در خانه او باشید. I’ll pick you up at 7:00.
زمانی که شما به سمت استرتفورد می روید و فکر می کنید که راه را اشتباه رفتید. چه چیزی می پرسید؟ Excuse me, I’m lost. Is this the right road for Stratford?
نقشه همراه شماست و از کسی می خواهید که جای شما را در نقشه نشان دهد. Could you show where I am on the map, please?

نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.