راه های کمک به یادگیری زبان انگلیسی

راه های کمک به یادگیری زبان انگلیسی

چگونگی یادگیری زبان انگلیسی دغدغه بسیاری از ماست. در اولین گام لازم است وسواس را کنار بگذاریم و بر ترس از یادگیری یک زبان جدید وترس از اشتباه غلبه کرده و با اعتماد به نفس کامل به یادگیری و صحبت ادامه دهیم. راه های زیادی وجود دارند که میتوان مراحل یادگیری زبان انگلیسی را آسان کرد. چند مورد از راههای یادگیری آسان زبان انگلیسی در زیر آمده است که با مطالعه و انجام آنها میتوانید نتایج بسیار خوبی بدست آورید.

۱ یادگیری لغات و گرامر زبان انگلیسی

یادگیری لغات و گرامر در زبان انگلیسی امری اجتناب ناپذیر است. اما راه های زیادی وجود دارند که به وسیله آنها میتوان مراحل یادگیری زبان انگلیسی را کوتاه و آسان کرد. برای یادگیری بهتر لغات زبان انگلیسی سعی کنید کلمات را همراه با مشتقات آن بیاموزید. برای مثال اگر صفت کلمه ای را آموختید به دنبال یادگیری اسم و قید و فعل آن لغت نیز باشید. سعی کنید از ترجمه و کمک گرفتن از زبان واسطه در ذهن خود پرهیز کنید. برای اینکار می توانید از فرهنگ لغات انگلیسی به انگلیسی استفاده نمایید. کلمات جدید زبان انگلیسی را حفظ نکنید و به خاطر داشته باشید یادگیری لغات در هر زبانی با مثال بسیار کارآمد تر است. حتی می توانید برای یادگیری لغات جدید یک دفترچه لغات اختصاصی برای خودتان ایجاد کنید. یادگیری لغت به کمک تصاویر یکی دیگر از روش های موثر یادگیری زبان انگلیسی می باشد، زیرا عکس و تصاویر بسیار راحت در ذهن باقی می مانند. برای یادگیری دستور زبان انگلیسی بهترین روش استفاده از آن در مکالمات است. همه تلاش خود را بر این بگذارید تا از گرامرهای جدیدی که میاموزید با مثال های جدید و مشابه به صورت صحیح و کاربردی در مکالمات استفاده کنید.

 

۲ بالا بردن مهارت های گفتاری و نوشتاری

در کنار کتب آموزش زبان انگلیسی، استفاده از فیلم و موسیقی انگلیسی و آمریکایی کمک شایانی به روند یادگیری شما می کند. برای درک بهتر داستان های انگلیسی متن این داستان ها را همراه با فایل های صوتی آن مطالعه کنید. از متون و مجلات انگلیسی زبان برای بالا بردن مهارت درک مفاهیم خود استفاده کنید. از مطبوعات متنوع انگلیسی زبان برای دریافت اخبار روز استفاده نمایید. این تمرین ها به سرعت خواندن شما کمک بسزایی میکنند. از این طریق می توانید رفته رفته معنی لغات جدید را با توجه به متنی که پیش رو، حدس بزنید. برای تسلط بر تلفظ صحیح، راه های مختلفی وجود دارد. اغلب مواقع استفاده از اصوات مشابه در زبان مادری در زبان دیگر، موجب بروز مشکلات تلفظی می گردد. برای حل این مشکل، به هنگام مشاهده فیلم و یا صحبت رودررو با انگلیسی زبانان به حرکات دهان آنها دقت کنید.سعی کنید آنچه را می شنوید با همان لحن چندین بار تکرار کنید. اگر به مکالمه با تلفظ اشتباه ادامه دهید، به مرور اصوات نادرست در ذهن شما تا ابد باقی میمانند. شمرده صحبت کردن نیز، کمک بسزایی به درست صحبت کردن می کند. در ابتدای یادگیری یک زبان جدید، می بایست به کررات، به فرهنگ لغات برای بررسی علائم فونتیک، مراجعه نمایید. مطالعه کتاب همراه با گوش کردن به فایل های صوتی آن، شیوه موثری در یادگیری تلفظ صحیح است. برخی مواقع متون انگلیسی را با صدای بلند بخوانید و صدای خود را ضبط کنید. پس از آن به مقایسه صدای خود و صدای اصلی بپردازید. برای این کار می توانید حتی از دوستان انگلیسی زبان خود کمک بگیرید و از آنها بخواهید اشتباهات تلفظی شما را تصحیح نمایند. برای تقویت مهارت نوشتاری راه های بسیاری وجود دارد. یکی از روش های موثر و جالب نوشتن خاطرات روزانه به زبان انگلیسی است. همچنین می توانید هر داستان و یا مطلبی را که در ذهن دارید خلاصه برداری کرده و به زبان انگلیسی بنویسید.

 

۳ اهمیت یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی

اصطلاحات به عبارات ثابت و رایج در یک زبان گفته می شود که ممکن است بعضاً به لحاظ گرامر غیر معمول باشند و یا معنی کل عبارت را نتوان از معنی تک تک لغات تشکیل دهنده آن استنباط کرد. هر زبان شامل اصطلاحاتی مختص خود آن زبان است که یادگیری آنها را در برخی موارد برای زبان آموزان سخت و دشوار می کند. به خاطر داشته باشید برای تسلط به زبان انگلیسی نیاز به تقویت مهارت های چهارگانه پایه زبان (Listening, Writing, Speaking, Reading) داریم. بدیهی است طبق یک برنامه ریزی بلند مدت و منظم و با تمرین و تکرار میتوانیم بر این مهارت ها تسلط پیدا کنیم.

 

۴ ترس از یادگیری و اشتباه در مکالمات

مهمترین عامل بازدارنده از یادگیری، ترس است. برای اغلب ما، زبان انگلیسی درسی دشوار بوده که آن را صرفاً به منظور شرکت در آزمون های مختلف فرا گرفته ایم و شاید هیچگاه فرصت استفاده لذت بخش از آن را نداشته ایم. ترس از اشتباهات گرامری حین صحبت، مانع از شرکت فعال بسیاری از ما در بحث های کلاس های آموزش زبان انگلیسی نیز بوده است. در حالی که میبایست بر این ترس غلبه کرده و با اعتماد به نفس کامل و با صدای رسا به زبان انگلیسی صحبت کنیم.

 

۵ سیستم آموزشی متن محور

محیط اطراف ما محیطی صوتی است، حال آنکه سیستم آموزشی ما متن محور است. اغلب ما به جهت زیستن در محیطی که اصوات واقعی محیط، زبانی غیر از زبان انگلیسی است، با این زبان احساس بیگانگی می کنیم. طبیعی است که بیشتر ما در تلفظ لغات زبان انگلیسی ضعیف هستیم و انگیسی را با لهجه زبان مادریمان صحبت می کنیم. امروزه با گسترش دنیای مجازی و تنوع شیوه های برقراری ارتباط ( شبکه های اجتماعی،تماس های تصویری و …)، به راحتی می توانیم با استفاده از فناوری های روز دنیا، محیط انگلیسی زبان را حتی در منزل شبیه سازی کنیم.

 

۶ تکیه بر گرامر

اگر این امکان برای ما وجود داشت که انگلیسی را همانند کودکان و بدون توجه به دستورات پیچیده زبان بیاموزیم، یادگیری زبان انگلیسی بسیار آسان تر و لذتبخش تر می شد. بسیاری از ما به قواعد دستور زبان مادریمان نیز تسلط کامل نداریم، اما از آنجایی که این قواعد را بارها وبارها در جملات گوناگون شنیده ایم و تکرار کرده ایم، به راحتی میتوانیم از آنها استفاده کنیم. برای رفع موانع فوق می بایست با اعتماد به نفس بالا و با صدای بلند صحبت کنید. از اشتباه داشتن نهراسید و اجازه دهید دیگران اشتباه شما را اصلاح نمایند. از سوال پرسیدن و کمک گرفتن از دیگران، برای یادگیری زبان انگلیسی نترسید. با آرامش کامل به یادگیری ادامه دهید. هیچگاه برای رفتن به سطوح بالاتر عجله نکنید. همواره در نظر داشته باشید، یادگیری یک زبان جدید تنها به مرور و با تکرار و تمرین زیاد و مستمر، نتیجه بخش خواهد بود. زبانشناسان بسیاری معتقدند، زبان یک مهارت است و برای فراگیری آن می بایست به صورت مستمر و طولانی مدت به تمرین پرداخت.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.