چراغ راهنمایی دیگر (ضمیر)

چراغ راهنمایی دیگر (ضمیر)

در مطالب گذشته نکاتی را درباره گرامر و پایه ی زبان انگلیسی با شما مرور کردیم و امروز هم در این مطلب به ادامه ی مرور و بررسی نکات اساسی و مهم گرامر زبان انگلیسی خواهیم پرداخت. امیدوارم که این مطلب نیز به دانسته های با ارزشتان در زمینه زبان انگلیسی ذره ای بیافزاید.
در زبان فارسی مواردی هست که در آنها از ضمیر استفاده می کنیم. برای معرفی شی ء ،  شخص و …. . در زبان انگلیسی هم به همین ترتیب است. گاهی به جای اشاره مستقیم و استفاده از نام آن از ضمیر مناسب برای اشاره به موضوع  مورد بحث استفاده می کنیم.
استفاده از ضمیر در جمله باعث می شود از تکرار دوری کرده و در ضمن با جایگزینی ضمیر مناسب ظاهر جمله را زیباتر کنیم.
برای درک بهتر ضمایر یا (Pronouns)  انواع آن را به ترتیب بررسی می کنیم :
ضمایر شخصی (Personal Pronouns) به جای اسم شخص در جمله آورده می شوند. این ضمایر عبارتند از  I ,You,She,He,They,We که در جمله به جای اسم شخص استفاده می شوند.
برای مثال :

I want to go home.
You are a teacher.
She is a doctor.
He works at home.

ضمیری که برای اشاره به شیء در جمله استفاده می شوند . برای اشیاء تنها یک ضمیر وجود دارد و آن It است . برای مثال :

It is dark.
It is far from here.

تشخیص این ضمایر در جملات بسیار آسان است به شرطی که بدانیم کدام ضمیر کجا و برای چه کسی یا چه چیزی استفاده می شود. در زبان انگلیسی و هر نوع زبان دیگر نکات پایه ای و اساسی وجود دارند که اگر در همان ابتدا سعی کنیم آنها را بشناسیم و یادبگیریم چگونه از آنها استفاده کنیم و اصلا مقصود از استفاده آن نکات چیست ، مطمئنا مسیر صحیح را پیدا می کنیم و وقتی به مقصد می رسیم کوله بار پر و محکمی همراه خواهیم داشت .
حتما برای درک بهتر هر مطلب تمرینات پیشنهادی را انجام دهید و هر چند مرتبه که مناسب دانستید آن تمرینات را تکرار کنید در نهایت شما این راه را انتخاب کردید و تصمیم گرفتید تا آن را تا انتها ادامه دهید . راز دست یافتن به هر هنر و علمی در دنیا فقط و فقط تمرین و تداوم آن است و بس.
برای تمرین این مطلب حتما از روزنامه های انگلیسی زبان و یا کتاب های داستان در سطح مناسب استفاده کنید. در پاراگراف ها و جملات به دنبال این ضمایر باشید و آنها را بهتر بشناسید.
امیدوارم پیگیر مطالب بعدی من باشید….


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.