(افعال کمکی auxiliary verb)…

 (افعال کمکی auxiliary verb)…

زندگی پر از چیزهای خوب است، چیزهایی که همیشه رنگ خود را حفظ می کنند و همیشه با ارزش هستند، مثل خانواده، دوست، همراه و… اینکه یک مسیر را در زندگی انتخاب کنیم و چطور آن مسیر را طی کنیم بستگی دارد که همراه ما خوب باشد یا نه! انرژی مثبت باشد و پشتیبان خوب یا نه ! هم فکر خوبی باشه یا نه ! همراه خوب یک نعمت است که داشتنش خوشی بزرگی است.

اگر به اطراف نگاه کنیم مصداق های همراه خوب را زیاد میبینیم. یکی از مثال های خوبی که میتوانم در این مورد بیاورم ماه و خورشید و زمین است. ماه و خورشید همراهان خیلی خوب زمین هستند و هر دو زندگی، آرامش، زیبایی و نظم را برای زمین به همراه دارند و این یعنی همراهان خوبی هستند.

می خواهم این مطلب را به بحث دوست داشتنی زبان انگلیسی و یادگیری آن ارتباط بدهم. همراه خوب در زبان انگلیسی و گرامر آن وجود دارد، البته اسم لغوی آن کمی متفاوت است اما در اصل یک مفهوم را به همراه دارد.

افعال کمکی (Auxiliary Verb)

از اسم آنها نقشی که در زبان انگلیسی دارند را می شود حدس زد، این افعال به فعل اصلی کمک می کنند. با استفاده از این افعال میتوان جملات متفاوت و زیبایی با قالب های مختلفی نوشت. انواع این افعال عبارتند از:

Be, Do, Have, will, Shall, would, should, can, could, may, might, must, ought, etc.

افعال کمکی Be, Do & Have میتوانند به عنوان فعل اصلی نیز در جمله بکار برده شوند. برای درک بهتر این مطلب به مثال های زیر توجه نمایید:

She is heading to your home.

She was seen by her ex famous boyfriend at the mall.

مثال های بالا افعال کمکی Be در قالب استمراری Progressive و گذشتهPassive  در جمله استفاده شدند.

برای فعل کمکی Do و Does نیز دو حالت منفی و سوالی را در جمله مثال خواهم زد، که باعث میشود این مطلب را بهتر درک کنید:

Do you want to see John?

She doesn’t know me.

I do not trust him, right now.

افعال کمکی Have و Had را در یک جمله کامل استفاده می کنم و امیدوارم این مثال ها به شما در درک بهتر مطلب یاری دهند:

I have been waiting for my mother.

She had been a star for a decade.

در مثل های بالا نمونه هایی از کاربرد افعال Be ,Do & Have در جمله را بررسی کردیم، این گونه افعال کمکی های خوبی هستند برای ابراز مفهوم جمله و جنبه ی زیبایی را هم در جمله کامل می کنند.

درک و تشخیص این افعال در جملات انگلیسی بسیار آسان است، همچنان در مطالب بعدی نمونه دیگر این افعال را مورد بررسی قرار خواهم داد و امیدوارم با کمک یکدیگر بتوانیم این زبان زیبا رو بهتر درک و استفاده کنیم.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.