عوامل اصلی در عدم یادگیری زبان خارجی

 Print
 
پیش از هر اقدامی جهت ثبت نام کلاس زبان با استاد ما در موسسه آموزشی ملک پور MIE تماس حاصل بفرمایید.

 ما در این بخش میخواهیم به برخی از عواملی که ممکن است در یادگیری زبان خارجی مانع یادگیری زبان شود را برسی کنیم. لازم به ذکر است که هرچند تشخیص این موانع یادگیری قدم اول به سمت بهبود میباشد اما برطرف کردن آنها اغلب مواقع محتاج راهنمائی یک استاد زبان میباشد.

عامل ترس در جلوگیری از یادگیری:

بعلت اینکه ما همواره زبان را بعنوان درسی سخت که باید آنرا امتحان دهیم تصور می کنیم، از این رو هرگز آن را به عنوان امری که باید به آن عشق بورزیم یاد نمی گیریم.

یادگیری زبان در محیط متنی به جای محیط صوتی:

همانطور که کودک در بدو یادگیری زبان مادری خود در محیطی صوتی آن را فرا می گیرد و نه در محیط متنی، می توان گفت که محیط صوتی محیط مطلوب یادگیری زبان خارجه است. نتیجه یادگیری زبان در محیط متنی پدید آمدن یک مترجم است و نه کسی که بتواند با زبان ارتباط برقرار کند.

تکیه بر دستور زبان و یادگیری دستور زبان در سطحی جدا از بافت متن:

دستور زبان یا اصطلاحا گرامر در هر زبانی دنیایی وسیعی دارد و پافشاری بر یادگیری جزئیات آن تنها باعث سرخوردگی یک زبان آموز می گردد. بنابراین اگر زبان آموز در ابتدا پافشاری بسیار زیاد بر یادگیری گرامر کند از صحبت آن زبان خارجه با اشتباهات دستوری می پرهیزد و بدنبال روزی است که هیچ اشتباه دستوری نکند و همین امر باعث عدم فراگیری یکی از مهمترین ماژول های یادگیری زبان یعنی صحبت کردن می باشد.

تاکید بر یادگیری لغات بعنوان سلول هایی مرده:

هیچ لغتی بدور از بافت متن معنای خاصی ندارد و پافشاری بر یادگیری لغات جدید بدور از بافت متن باعث سردرگمی زبان آموز می گردد برای مثال واژه  Machen  در زبان آلمانی بیش از ۲۰ معنا دارد، اینکه کدام معنا بدرد زبان آموز می خورد را تنها بافت متن یا Context تعیین می کند.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.