ترجمه مقاله ای درباره آموزش نامه نگاری انگلیسی

Letter

ترجمه بخشی از کتاب مرجع مایکل سوان در رابطه با طرز نوشتن یک نامه به زبان انگلیسی که برای دانشجویان رشته زبان و علاقمندان به نگارش زبان انگلیسی مناسب می باشد.

How to write a letter  

In English

           مراحل نوشتن یک نامه به زبان انگلیسی

در هر زبان روش مخصوصی برای نوشتن نامه و تنظیمات صفحه وجود دارد. در زبان انگلیسی  معمولاً قواعد زیر لحاظ می شود.

  1. آدرس خود را در بالا سمت راست صفحه بنویسید. معمولاً از قاعده ی “ابتدا کوچکتر استفاده می شود: یعنی پلاک، سپس خیابان، و بعد شهر. کد پستی و شماره تلفن در آخر قرار می گیرند. اسم خود را در آدرس ننویسید.
  2. تاریخ بلا فاصله پایین آدرس می آید. روش معمول برای ذکر تاریخ اینست که اول رقم روز بدنبال آن ماه و سال

(۹ September 2005). روشهای دیگری(طریقه های متفاوت بریتانیایی و آمریکایی) هم برای اینکار وجود دارد.

۳. در نامه های رسمی و ادرای، نام و آدرس فردی که نامه برای او می نویسید را در سمت چپ صفحه زیر سطر تاریخ و یا اندکی پایین تر قرار دهید.

۴. سبک های مختلف در نامه های رسمی، که آدرس شرکت یا اداره قبلاً بر کاغذ نامه چاپ شده، وجود دارد. به عنوان مثال: ممکن است تاریخ در سمت چپ بیاید یا آدرس فرد گیرنده در انتهای نامه یا انتهای اولین صفحه نوشته شود.

۵. نامه را از سمت چپ آغاز کنید(Dear X). معمول ترین روشهای شروع نامه(ذکر نام گیرنده در اول) به قرار زیر هستند:

با ذکر نام (و نه نام خانوادگی) فرد: Dear Penny

با ذکر عنوان و نام خانوادگی(شیوه ی رسمی تر): Dear Ms Hopkins

یا شیوه های دیگر، خصوصاً هنگامی که نام فرد را ندانیم:

 Dear

 Sir(s), Dear Sir or Madam,

Dear Madam

برخی مردم مایلند هنگام نگاشتن به کسی که خوب نمی شناسند،  نام و نام خانوادگی را بکار ببرند(Dear Penny Hopkins).

هرگز عنوان را پیش از نام(اسم کوچک) فرد ننویسید.(اشتباه: Dear Mr James Carter)

۶. بعد از “Dear X” یک ویرگول بگذارید  و یا اصلاً هیچ علامتی، از جمله علامت تعجب (!)،  نگذارید (در قاعده ی آمریکایی در نامه های شخصی یک ویرگول و در نامه های اداری دو نقطه(:) متداول است). بعد از “Dear X” می توان یک سطر را جا گذاشته و بلافاصله از ابتدای سطر دوم نامه را از سمت چپ آغاز نمود یا اینکه از سطر دوم پس از مقداری فاصله از سمت چپ شروع نموده  و برای آغاز هر پاراگراف به همان ترتیب ادامه داد.(اسلوب نخست اکنون در بریتانیایی معمول تر است)

۷. نامه هایی که با  Dear Sir(s)  یا  Dear Madam آغاز می شوند معمولاً با Yours faithfully  پایان می پذیرند. نامه های شخصی که با نام فرد شروع می شوند (مانند: Dear Miss Hopkins یا Dear Peter Lewis ) معمولاً با Yours sincerely  پایان می یابند. نامه های غیر رسمی را می توان با عبارات دیگری همچون: Yours, See you یا Love  تمام نمود.( Love معمولاً بین دو مذکر استفاده نمی شود.) در نامه های رسمی، بیشتر افراد جملات کلیشه ای رایجی را در انتهای نامه و قبل از Yours …,  به ویژه هنگام نوشتن به آشنایان به کار می گیرند. عبارات معمول اینها هستند:   With best wishes  و   With kind regards.

۸. . به عنوان امضاء اسم خود را (در نامه غیر رسمی) و یا نام و نام خانوادگی را به طور کامل(رسمی)  بنویسید، البته بدون ذکر هر گونه عنوان(Mr/Ms/Dr و غیره). انواع شیوه های نوشتن نام کامل: Alan Forbes, A Forbes, A J Forbes  .

در نامه های تایپ شده ی رسمی، پس از آنکه به صورت دستی امضاء کردید نام کامل خود را به صورت تایپ شده اضافه نمایید. نامه های اداری صمیمانه غالباً تنها با نوشتن اسم تان بر بالای نام تایپ شده تان امضاء می شوند:

Yours Sincerely

Alan

Alan Forbes

۹. در نامه های غیر رسمی، بعد از امضاء، معمولاً حروف PS  قبل از نوشته های اضافی یا ضمیمه می آید. (لاتین: post scriptum = بعداً نوشته شده = ضمناً).

۱۰. بر روی پاکت نامه نام فامیل را قبل از اسم بنویسید. اغلب افراد قبل از نام، عنوانی(از قبیل: Mr, Mrs و غیره) را می آورند. می توانید نام را به شکل کامل(Mrs Angela Brooks) و یا حروف اول اسم(Mrs A E Brooks) بنویسید. زمانی رسم بر این بود که عنوان مخفف Esq (= Esquire یعنی آقا) پس از اسم مردها ذکر شود؛ اکنون بسیار نامعمول می باشد.

۱۱. اکنون مردم در انگلستان معمولاً عناوین مخفف، حروف ابتدای نام و نام خانوادگی، آدرس ها، تاریخ و شروع و پایان عبارات کلیشه ای را بدون  ویرگول و یا نقطه ی پایان استفاده می نمایند.

۱۲. کاربرد آمریکایی در بسیاری شیوه ها متفاوت از نوع بریتانیایی است.

بعضاً در انتهای سطرهای آدرس از ویرگول استفاده می کنند؛ نقطه می تواند در پایان آدرس به کار رود؛ در آخر عنوانهای مخفف شده نیز نقطه می گذارند. پس از تعارف ابتدای نامه، آمریکاییها ممکن است دونقطه یا یک ویرگول بگذارند، مخصوصاً در نامه های اداری.(Dear Mr. Hawkes :)

به جای عبارت Dear Sirs از Gentlemen استفاده می کنند.

تاریخ به گونه ای دیگر نوشته می شود(ماه قبل از روز می آید).

عبارت کلیشه ای Yours faithfully را بکار نمی برند؛ عبارات کلیشه ای پایانی زیر مرسوم می باشند: Sincerely, Sincerely Yours, Yours truly  که در آخر شان یک ویرگول می گذارند.

آمریکاییها عادت دارند که با اسم وفامیل کامل ، که بعد از نام حرف نخست اسم میانی را بیاورند، نشانی داده(یا نامشان را امضاء نمایند)(Alan J. Parker) که این در بریتانیایی کمتر رسم می باشد.

۱۳. نامه ای که برای افراد بیگانه (نا آشنا) نگاشته می شود، اغلب با توضیحی در مورد علت نگاشتن نامه شروع می شوند.

Dear X

I am writing to ask …

              به طور طبیعی کسی نامه برای غریبه ها را با احوالپرسی شروع نمی کند.

   Dear X: اشتباه

        How are you getting now?

نمونه های انواع نامه و پاکت نامه:

 

  • رسمـی:

lett

lett2

  • غیر رسمی:

lett3

lett4

منبع : کتاب  Practical English Usage. Michael Swan


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

۱ دیدگاه

  1. با سلام
    در مورد امضا باید عرض کنم که محل امضا از نظر خانم سارا راتلج باید سمت راست باشد نه چپ . لطفا بررسی بفرمایید. قبلا از پیگیری و ملاحظه شما ممنونم.

    پاسخ شما

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.