تکنیکی ترین راه آموزش زبان انگلیسی خندیدن است

خندیدن و شاد بودن برای شما اولاً باعث می‌شود بدنتان چیزی به نام دوپامین آزاد کند. این هورمون شادمانی است و باعث می‌شود مغزتان احساس کند دارد جایزه یا چیزی شبیه به آن می‌گیرد.لذت بردن از یادگیری زبان را بسیار مهم است. بهترین راه آموزش زبان انگلیسی خندیدن است و بس.اگر در هنگام یادگیری شاد باشید و بخندید، نمی‌توانید مضطرب هم باشید. کلّ زمان را نگران نیستید که چرا به اندازه‌ی کافی باهوش نیستید، یا درس را درک نمی‌کنید یا تلفظتان بی‌عیب نیست، یا اینکه کلمه‌ای مهم را فراموش خواهید کرد. در عوض صرفاً دارید از تجربه‌ی یادگیری زبانی جدید لذت می‌برید و مغزتان درحال برقراری ارتباطات مهمی است که به شما کمک می‌کند، بعداً بهتر به خاطر بیاورید.خندیدن و شاد بودن در هنگام یادگیری یک زبان جدید باعث می‌شود احساس آرامش و شادی کنید و از میزان اضطراب و دلهره ی درون شما و تشویش افکارتان می‌کاهد.اگر میگویید چگونه و چرا؟و برایتان غیر قابل باور است این مقاله را تا انتها دنبال کنید و با ما همراه باشید…

تکنیکی ترین راه آموزش زبان انگلیسی خندیدن است

بهترین راه آموزش زبان انگلیسی خندیدن است

اولاً باعث می‌شود بدنتان چیزی به نام دوپامین آزاد کند. این هورمون شادمانی است و باعث می‌شود مغزتان احساس کند دارد جایزه یا چیزی شبیه به آن می‌گیرد. این یعنی مغزتان اتصالی با این احساس فوق‌العاده و اطلاعات جدیدی که در حال خوشحالی یاد گرفته‌اید، برقرار می‌کند. برای توصیف خیلی ساده‌ی این قضیه باید گفت که مغزتان قادر هست اطلاعات را خیلی آسان‌تر به خاطر بسپارد، چون شما را یاد احساسات فوق‌العاده‌ای می‌اندازد که موقع یادگیری داشته‌اید.

دلیل دوم اینست که خندیدن باعث می‌شود احساس آرامش کنید و از میزان اضطراب می‌کاهد. اضطراب چیزی وحشتناک برای یادگیری است چون تمرکز کردن را سخت می‌کند. وقتی درباره‌ی چیزی خیلی نگران یا مضطرب هستیم، خیلی سخت است که اطلاعات جدید را فرا بگیریم.

کمی شبیه به کامپیوترتان هست؛ وقتی به طور همزمان تعداد زیادی برنامه را اجرا کرده‌اید- همه چیز آهسته‌تر می‌شود تا وقتی که کلّ سیستم از کار بیفتد. وقتی اضطراب دارید، کلّ مغزتان به خودی خود آنقدر سخت کار می‌کند تا با افکار و احساسات منفی کنار بیاید که دیگر جایی برای اطلاعات جدید نمی‌ماند!

اگر در هنگام یادگیری شاد باشید و بخندید، نمی‌توانید مضطرب هم باشید. کلّ زمان را نگران نیستید که چرا به اندازه‌ی کافی باهوش نیستید، یا درس را درک نمی‌کنید یا تلفظتان بی‌عیب نیست، یا اینکه کلمه‌ای مهم را فراموش خواهید کرد. در عوض صرفاً دارید از تجربه‌ی یادگیری زبانی جدید لذت می‌برید و مغزتان درحال برقراری ارتباطات مهمی است که به شما کمک می‌کند، بعداً بهتر به خاطر بیاورید.

پس چطور می‌توانید یادگیری یک زبان را سرگرم‌کننده‌تر کنید؟

به شما کمک می‌کند تا زبانی را به همان صورتی یاد بگیرید که انگار بازی می‌کنید. برای مثال چرا با دوستی از کلاستان هم‌گروه نمی‌شوید و یکدیگر را برای حفظ کردن حداکثر لغات ظرف ۳۰ ثانیه یا یک دقیقه به چالش نمی‌کشید؟ و یا شروع به دیدن فیلم های کمدی در زبان انگلیسی نمی کنید. این کار ها بسیار در شاد بودن و با خنده یاد گرفتن زبان انگلیسی می کنند.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.