آموزش هوشمند زبان انگلیسی چیست؟

اگر دوست دارید که آموزش هوشمند زبان انگلیسی را بیشتر بشناسید با ما همراه باشید…

آموزش هوشمند زبان انگلیسی چیست؟

آموزش هوشمند زبان انگلیسی چگونه قابل انجام است ؟

آیا قبلاً شنیده بودید که مردم درباره‌ی اهداف هوشمندانه حرف بزنند؟‌ وقتی زبانی را می‌آموزید، این‌ها ابزار بسیار مفیدی هستند!

بیشتر زبان آموزان ناامید می‌شوند چون در ذهن خود به این فکر می‌کنند که آن‌ها فقط ‘در حال یادگیری زبان هستند’. هدف آن‌ها معمولاً این است که ‘بتوانند به زبانی که در حال یادگیری‌اش هستند، صحبت کنند’. اما این در واقع به چه معناست؟

اگر شما می‌خواهید که پیشرفت کنید، باید درست از همان آغاز بدانید که سعی دارید چه‌ چیزی را بیاموزید.

اهداف هوشمند چه هستند؟

  • معین
  • قابل اندازه‌گیری
  • بلندپروازانه
  • واقع‌گرا
  • ملزم به زمان

خوب هر کدام از این کلمه‌ها در عمل به چه معنا هستند؟

اهداف هوشمند: معین

شما باید یادگیری یک زبان را تجزیه کنید به کارهای معینی که در تلاش برای کسب‌شان هستید.

اگر برای مثال فرانسوی یاد می‌گیرید این می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

درک کنید که چه زمان از وجه شرطی استفاده نمایید

وقتی سؤال می‌پرسید، آهنگ کلام را به درستی ادا کنید

عباراتی را یاد بگیرید که شما را قادر می‌سازد در هنگام معامله با یک شریک کاری فرانسوی، متقاعد‌کننده‌تر باشید.

قادر باشید که یک آهنگ از گروه موسیقی مورد علاقه‌ی فرانسوی‌تان را رونویسی کنید.

اهداف هوشمند: قابل اندازه‌گیری

شما می خواهید هر یک از اهداف هوشمندانه‌ی خود را شماره‌گذاری کنید. بیایید به دو مثال اول بالا نگاهی بیندازیم و ببینیم که شما چه طور می‌توانید آن را بسنجید:

بدانید که چه زمانی از وجه شرطی استفاده کنید: این می‌تواند با گذاشتن شماره‌ی مخصوصی روی آن سنجیده شود. برای مثال: ۵ تا از استفاده‌های معمول وجه شرطی را یاد بگیرید.

عباراتی را یاد بگیرید که شما را قادر می‌سازد وقتی با شریک تجاری فرانسوی صحبت می کنید، قانع کننده‌تر به نظر بیایید: ۵ قیدی را یاد بگیرید که به شما کمک می‌کند تا بر روی آن چه که سعی در انتقالش دارید، تأکید کنید.

اهداف هوشمند: بلندپروازانه

به یاد داشته باشید که برای یادگیری باید منطقه‌ی راحتی خود را رها کنید. هرآنچه که هدف انجامش را دارید، اطمینان حاصل کنید که برایتان شبیه به یک چالش باشد.

پس به جای اینکه برای خود هدف یادگیری ۱۰ لغت جدید در هفته را بگذارید، ۳۰ تا در نظر بگیرید یا حتی ۵۰ تا اگر احساس می‌کنید به اندازه‌ی کافی شجاع هستید.

به علاوه یک چیز که باید به خاطر بسپارید اینست که باید بین بین بلندپروازی و واقع‌گرایی تعادل برقرار کنید که عنصر بعدی اهداف هوشمندانه است.

اهداف هوشمند: واقع‌گرا

وقتی اهداف خود را تنظیم می‌کنید، شیوه ی زندگی و مسئولیتهای روزانه‌ی خود را را نیز به حساب آورید.

از تجارب گذشته‌ی خود برای تعیین کردن آن‌چه قابل انجام است و آن‌چه قابل انجام نیست، استفاده کنید. برای مثال اگر ترتیبی دادید که در ماه پیش ۸۰ لغت یاد بگیرید، احتمالاً این ماه هم واقع‌گرا خواهد بود، تا وقتی که برنامه‌ی‌تان شبیه ماه گذشته باشد. البته، ماه پیش هدفی بلندپروازانه بود یا کمی آسان به نظر رسید؟

اهداف هوشمند: ملزم به زمان

عنصر نهایی اهداف هوشمند، الزام ساختن آن‌ها به زمان است. اما این به چه معناست؟ اساساً یعنی قرار دادن یک موعد زمانی برای خود به منظور حصول هدفتان.

برای مثال تا پایان هفته‌ی آتی ۲۰ لغت فرانسوی یاد بگیرید.

سپس می‌توانید بخش زمانی معین را ذهنتان ببینید و بدانید که فرآیند یادگیری باید اتفاق بیفتد و در طول آن دوره از زمان کامل شود.

نوشتن اهداف هوشمند مانند نقاشی یک تصویر از آینده‌ای است که می‌خواهید ببینید، انگار که همین الان اینجاست. مسئله‌ی مهم اینست که نباید فهرستی از وظایف باشد بلکه واقعیتی باشد که می‌خواهید ببینید. وظایف بخشی از کارهایی را تشکیل می‌دهد که برای حصول این واقعیت به آن نیاز دارید.

برخی از مردم دوست دارند که اهدافشان را با گفتن ‘I will have’ شروع کنند اما من شخصاً ترجیح می‌دهم که آن‌ها را در زمان حال بنویسم که واقعی‌تر و دست‌یافتنی‌تر بکنمشان. وقتی شروع به دیدن آینده کنید به نحوی که انگار زمان حال است، شروع به این باور خواهید کرد که در واقع محتمل است. آ

 


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.