کارهای اصلی برای یادگیری سریع تر زبان

این پست به کارهای اصلی برای یادگیری سریع تر زبان اشاره می کند که جزو باید های یک آموزش زبان مفید هستند. اگر شما هم در حال آموزش زبان هستید با ما همراه باشید…

کارهای اصلی برای یادگیری سریع تر زبان

کارهای اصلی برای یادگیری سریع تر زبان

یادگیری زبان برای هرکسی که می خواهد در بازار کار و تجارت جهانی قرن ۲۱ موفق باشد در حال تبدیل به مهارتی ضروری است. با اینحال ثابت شده است که یادگیری زبان های جدید یکی از سخت ترین چالش ها برای اغلب افراد است و برای اکثریت آنها کسب سطح تسلط سال ها به طول می انجامد. این مورد همچنین سخت تر هم می شود اگر زبانی که یاد می گیرید هیچ ریشه ی مشترکی با زبان بومی فعلی‌تان نداشته باشد. یادگیری یک زبان جدید به شما کمک خواهد کرد تا توانایی های شناختی خود را بهبود ببخشید، توانی مغزی خود را بالا ببرید و توان رقابتی‌تان در شغل‌تان و جهان شرکتی  را افزایش دهید. بنابراین ما قصد داریم تا درباره ی تعدادی نکته صحبت کنیم که می تواند به شما در کسب تسلط روی زبان در کوتاه ترین مدت ممکن کمک کند.

بجای صحیح صحبت کردن ( Accuracy ) روی روان صحبت کردن ( Fluency ) تمرکز کنید

توانایی برقراری ارتباط به طور ملایم بدون مکث کردن برای تفکر درباره ی لغت بعدیِ خود در حالی که برای تسلط روی یک زبان جدید تلاش می کنید باید هدف اول شما باشد. اگر شما بخواهید تا چینی را در سنگاپور بیاموزید احتمال دارد که تسلط روی قوانین گرامر و تلفظ بعضی از کاراکترها زمان بیش تری ببرد، اما بعد از تمرینِ کافی در نهایت به آن جا خواهید رسید. قبل از این که شما بتوانید هزاران لغت جدید را به زبان جدید خود بیاموزید، یک شروع کوچک با فقط تعداد کمی از لغات یا کاراکترهای پایه هم احتمال دارد مفید باشد.

به یادگیریِ از طریق غوطه وری توجه کنید

محاصره ی خود با گویشورانِ زبان جدید روشی موثر از یادگیری در زمان خیلی کوتاه است. این لزوماً به این معنا نیست که شما برای یادگیری زبان باید از یک کشور جدید بازدید کنید. شما می توانید یک دوست پیدا کنید که در فرایند یادگیری یک زبان جدید باشد و با هم تمرین کنید یا یک گویشور بومی را پیدا کنید که تمایل دارد تا در یادگیری زبان کمکتان کند.

از محتوای صوتی، تصویری یا نوشتاری استفاده کنید.

آن روزهایی که برای یادگیری واژگان زبان جدید باید به کتابخانه می رفتید یا تا رفتن به کلاس صبر می کردید، گذشته است. گوش دادن به رادیو یا پادکست های زبان جدیدتان، راهی مطمئن برای افزودن بر دایره واژگان و یادگیری ازکان دستوری متنوع است. شما همچنین می توانید فیلم یا ویدئویی در زبان جدید تماشا کنید تا معنای دقیق برخی از عبارات و کاربردشان در جمله را یاد بگیرید. نرم افزارها و برنامه های کاربردی زبانی بسیاری به صورت آنلاین وجود دارند که می توانید در تلفن همراه یا رایانه ی خود نصب کنید تا مهارت های ریدینگ و اسپیکینگ خود را صیقل دهید.

هر روز در بافتی متفاوت تمرین کنید

مغز عادتی دارد مبنی بر به خاطر سپاری لغات گفته‌شده در موقعیت اجتماعی. بنابراین، شما باید زبان جدیدتان را در زندگی روزانه ی خود شامل کنید و از آن برای اجرای فعالیت های مختلف مانند سفارش غذا در رستوران یا استفاده به عنوان زبان تنظیمات گوشی خود بهره ببرید. یادگیری از طریق تشبیه نه تنها جالب است بلکه همه ی مهارت های زبانی مورد نیاز شما را پیش از کسب سطح تسلط کامل ارتقا می دهد. شما می توانید دست کم ۳۰ دقیقه را به خواندن کتاب یا مجله، خواندن دستور خوراک‌ پزی‌ در زبانی که یاد می گیرید اختصاص دهید یا همزمان که کارهای روزانه‌ی‌تان را انجام می‌دهید به رادیو گوش کنید.

یادگیری زبانی جدید نیازمند حوصله و تعهد است. برای برخی از مردم چند ماهی طول می کشد تا به سطح روانی برسند، در حالیکه بقیه پیش از مسلط شدن به آن زبان نیازمند شرکت در کلاس ها به مدت چند سال هستند. هر زبانی البته متفاوت است، بنابراین باید همیشه پیش از اینکه بتوانید به راحتی صحبت کنید، بنویسید و بخوانید، رویکردهای مختلف را استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که یادگیری زبان چینی پروسه ای تدریجی است.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.