bigtheme

ویژگی های اصلی زبانشناس به شرح زیر است:

 یادگیری زبان انگلیسی با بهترین منابع و داستان های آموزشی

 افزایش سریع دایره‌ی لغات انگلیسی با روشی ابتکاری

 یادگیری مکالمه زبان انگلیسی و گرامر با استراتژی‌های کارآمد (تکنیک سایه و پنج استراتژی دیگر)

 مناسب برای تمام سطوح، به همراه ترجمه‌ی فارسی مطالب برای مبتدی‌ها

برای مشاهده‌ی آنلاین مطالب آموزش، به قسمت داستان‌ کوتاه انگلیسی وبسایت زبانشناس مراجعه بفرمایید.

برای مشاهده‌‌ی کامل ویژگی های نرم افزار زبانشناس به بخش نرم افزار آموزش زبان انگلیسی اندروید زبانشناس مراجعه کنید.

برای ورود به صفحه‌ی اصلی وبسایت زبانشناس، روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید:

امروز بررسی می کنیم که چگونه آموزش زبان انگلیسی برای بزرکسالان انجام می شود؟ پس با ما همراه باشید…

چگونه آموزش زبان انگلیسی برای بزرکسالان انجام می شود؟

آموزش زبان انگلیسی برای بزرکسالان

۱

موانع در مسیر فراگیری زبان توسط فرد بزرگسال را شناسایی کنید. می‌دانیم که بچه‌های کم سن در مقایسه با جوانان و بزرگسالان  به طور میانگین در یادگیری زبان دوم (و بیشتر از آن) مهارت بیشتری دارند. دلیلش این مسئله بهرحال خیلی مشخص نیست.

  • بچه‌های کم سن در یادگیری زبان‌ها از طریق برخوردهای ساده با آن‌ها سرعت بیشتری دارند، و برخی نظریه پردازان می‌گویند که این مهارت تا ۱۲ تا ۱۴ سالگی که مغز منابع با ارزشش را به حوزه‌های مهم‌تر دیگر اختصاص دهد سرجای خود باقی می‌ماند. اساساً احتمالش هست که تا آن زمان برقراری ارتباط را آموخته باشید و لذا نیازی برای توسعه‌ی مغز به سمت این توانایی وجود ندارد.
  • چه تغییرات درون مغز، یادگیری زبان را برای بزرگسالان سخت کنند یا نه، چیزی که قطعاً درست است که بزرگسالان مشغولیت‌های بیشتری دارند، استرس بیشتری دارند و کمتر می‌توانند تمام تمرکز خود را روی یک چیز یعنی فقط یادگیری زبان بگذارند. بزرگسالان همچنین سال‌ها است که فرضیات، عرف‌ها، دیدگاه‌ها، جانب‌گیری‌ها و عاداتی را از طریق زبان بومی به وجود آوردند که می‌تواند ایجاد و پرورش «توانش ارتباطی» را در زبان دوم (که طبعاً بار فرهنگی مخصوص به خود را دارد) سخت‌تر کند.

۲

انگیزه‌ی زبان‌آموز را ارزیابی کرده و به پرورش آن کمک کنید. داشتن مهارت مورد نظر، استعداد، برخورداری از هدفی مشخص در ذهن باعث می‌شود فرآیند کسب توانش ذکر شده (در بالا) بیشتر قابل مدیریت شود. این حرف در مورد یادگیری زبان نیز مصداق دارد.

  • وقتی به عنوان معلم به دانش‌آموزان خود کمک کنید هدفی واضح و کوتاه‌مدت برای دلیل یادگیری زبان خارجی تعیین کنند، به نفع‌شان است. به جای اینکه تلاش به تبلیغ یادگیری زبان به عنوان عملی ذاتاً مفید کنید (اگرچه واقعاً هم این‌طور است) به آن‌ها کمک کنید روی علاقه‌ی‌شان تمرکز کنند تا (برای مثال) با پدر/مادر بزرگ خود ارتباط عمیق‌تری بر قرار کنند یا آماده‌ی سفری به خارج باشند که مدت‌ها در انتظارش بوده اند.
  • همزمان که به دانش‌اموزان برای یافتن انگیزه‌ی‌شان کمک می‌کنید، آن را در قالب تکالیف زبانی به خوردشان بدهید. برای مثال، پروژه‌ای پیشنهاد کنید که شامل مصاحبه با پدر/مادر بزرگ وی در زبان بومی (و زبان دوم) است. با این‌حال آگاه باشید که انگیزه از کلاس تا کلاسی دیگر به شدت تغییر می‌کند.

۳

تعاملِ شاگردان را آسان سازید. در حالی که شما به عنوان معلم نقشی مهم دارید، شاگردان در کلاس همچنین می توانند نسبت به توانایی همدیگر برای یادگیری یک زبانِ جدید حالت انتقادی داشته باشند. تعامل زبان آموز با زبان آموز به دو طرف کمک می کند تا حواسشان به فاصله ی بین ارتباط خود در زبان و فرمِ مناسب باشد.

  • ارائه ی تمرین های زبان آموز با زبان آموز، مانند این که شاگرد یک تصویر را در زبانی خارجی برای دیگری توصیف کند، که باید آن را بِکِشد، نه تنها می تواند جالب باشد بلکه شاگردان را قادر می سازد تا روی فاصله های مربوط به درک و فهم خود کار کنند.
  • در حالی که لازم نیست چنین تمرین هایی جایگزین روش های سنتی ترِ آموزش لغات و گرامر شوند، این روش غیر مستقیم ترِ آموزش “زیر و بم” یک زبان جدید به نظر می رسد که حداقل به اندازه ی القای آهسته ی آن ها در طولانی مدت موثر است.

۴

دایره ی لغات را به طور مستقیم و “اتفاقی” بسازید. تخمین زده شده است که یک شخص بزرگسال باید تقریباً ۳۰۰۰ خانواده از لغات را بداند (برای مثال think، thought، و thoughtful در یک خانواده از لغات هستند) تا قادر باشد یک زبان خارجی را از بافت متوجه شود.

  • روش های سنتیِ ساخت دایره ی لغات، مانند حفظ کردن، حل تمرین، و جداول، همچنان می توانند با موفقیت در کلاس استفاده شوند. با این حال، فقط تشویقِ شاگردان به خواندن متون جالب و در سطحی مناسب هم در کلاس و هم در خانه می تواند استراتژی موثری باشد.
  • این به خصوص وقتی درست است که ریدینگ ها با فعالیت های ساختِ لغات ترکیب شده باشند.

۵

انعطاف پذیر باشید. به همان اندازه ای که نفر برای انجام دادن وجود دارد، روش هایی ایده آل برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارد. بعضی ها حتی می گویند زبان های خارجی را نمی توان آموزش داد، فقط یاد گرفته می شوند، و به این دلالت دارد که انگیزه ها و مهارت های منحصر بفرد هر زبان آموز باید اولویت بندی شود.

  • هر موقع که شما به یک شاگرد یا کلاس جدید آموزش می دهید، آن گاه به احتمال زیاد باید روش های خود را مطابقت دهید تا بیش ترین اثر را داشته باشند. در حالی که از حیطه ی تئوری ها، استراتژی ها، و نصیحت های عملی دریافت می کنید، انعطاف پذیر باشید و تمایل داشته باشید تا با زبان آموزان بزرگسال کار کنید.

برای یادگیری آسان زبان انگلیسی می توانید از تکنیک‌های کاربردی وبسایت زبانشناس استفاده کنید:

 

نویسنده: مریم ایرانی

You will reap what you plant in your minds farm آن‌چه را که در مزرعه ذهن خود کاشته‌اید درو خواهید کرد

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & Design استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.