تفاوت روش های کلاسیک و مدرن آموزش زبان

این پست به تفاوت روش های کلاسیک و مدرن آموزش زبان و نکات مثبت و منفی هر کدام از این روش ها اشاره می کند. پس با ما همراه باشید…

تفاوت روش های کلاسیک و مدرن آموزش زبان

تفاوت روش های کلاسیک و مدرن آموزش زبان

۱

رویکردهای کلاسیک و رویکردهای مدرن را با هم مقایسه کنید. خواه زبان دوم را با استفاده از تمرین‌ها، فلش‌کار‌تها و تکرار طوطی‌وار یا دیدار تابستانی از کشوری خارجی آموخته باشید، احتمالاً نظریه‌ای آموزشی وجود دارد که مناسب شیوه‌ی شما است. آشنایی با اساس چنین رویکردهایی به شما در طرح‌ریزی استراتژی آموزشی‌تان کمک می‌کند.

  • از دوران یونان باستان تا همین اواخر قرن پیش، زبان‌های جدید تقریباً همیشه از طریق روش شنیداری-گفتاری یاد داده می‌شده‌اند. اگر کلاس زبان فرانسوی شما در دبیرستان شامل مقادیر زیاد یادگیری طوطی‌وار، تکرار، آزمون شفاهی و کتبی، تأکید روی گرامر و ترجمه، و تصحیح مداوم توسط معلم می‌شده است پس با این روش آشنایی دارید.
  • در طول پنجاه سال اخیر یا بیشتر، روشی (به اصطلاح) طبیعی‌تر نقش برجسته‌تری یافته است. تلاش آن بر تکرار پروسه‌های دوران بچگی مبنی بر فراگیری زبان از طریق غوطه‌ورسازی، بازی و سرگرمی، کاربرد دائم در شرایط بدون استرس و تأکید غیر مستقیم روی گرامر و واژگان است.

۲

مزایا و معایب دیدگاه‌های جدیدتر را بررسی کنید. شیوه‌های مدرن طبیعی یا غوطه‌ور سازی، زبان‌آموزان را تشویق می‌کند بدون صرف زمان روی فهرست‌های پر زحمت واژگانی، درس‌های گرامری و تکرار مداوم سراغ یادگیری زبان بروند. بنابراین آن‌ها اغلب جنبه‌ی جذاب‌تری برای زبان‌آموزان بزرگسال هستند که عجله ی بسیار دارند.

  • اساس چنین شیوه های تکلیف-محوری این فرض است که دانش‌آموزان به طور طبیعی همزمان که با زبان (و سایر زبان‌آموزان) تعامل می‌کنند، واژگان و گرامر را نیز تمرین می‌کنند. تقلایی که برای این منظور می‌کنند، اساساً بخشی از فرآیند یادگیری است.
  • منتقدان این روش با این‌حال می‌گویند که چنین روشی پرداختن به بخش بزرگی از مطالب بسیار مهم را بر گردن خود دانش‌آموز می‌اندازد و دیگر اینکه راهنمایی معلم در حوزه هایی مانند گرامر شدیداً مهم است، حتی اگر در برخی مواقع جذابیت کمی داشته باشد.

۳

روش‌های سنتی را نادیده نگیرید. برخلاف شهرتی که به عنوان کسل کننده، بی‌حاصل و منقضی کسب کرده‌اند، دلیلی وجود دارد که چرا رویکردهای کلاسیک در طوب تقریباً هزاران سال مورد استفاده قرار می‌گرفته است. آن‌ها حتی در دنیای مدرن هم همچنان جایی در کلاس‌های زبان دارند.


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.