چگونه با یک فرد غیر انگلیسی زبان انگلیسی ارتباط بر قرار کنید

 امروز بررسی می کنیم که چگونه با یک فرد غیر انگلیسی زبان انگلیسی ارتباط بر قرار کنید ؟ اگر شما هم همانند بسیاری از افراد دیگر بیشتر با افرادی از اروپا و یا آسیای شرقی در ارتباط هستید که زبان انگلیسی زبان اولشان نیست این مطلب را حتما دنبال کنید…

چگونه با یک فرد غیر انگلیسی زبان انگلیسی ارتباط بر قرار کنید

چگونه با یک فرد غیر انگلیسی زبان انگلیسی ارتباط بر قرار کنید

همه‌ی افراد غیر انگلیسی زبان با برقراری ارتباط به زبان انگلیسی مشکل ندارند. بسیاری در سطح یک فرد بومی صحبت می‌کنند اما همه هم این‌طور نیستند. توانایی بر قراری ارتباط با آدم‌هایی که به حدّ کمی انگلیسی صحبت می‌کنند، واقعاً مهارتی است که در طول زمان و با تمرین پرورش می‌یابد. چه یا گویشوران انگلیسی زیاد سر و کار دارید یا کم، این نصیحت به شما کمک می‌کند تا ارتباطی مؤثرتر و روان‌تر داشته باشید.

۱

واضح صحبت کنید و واژگانتان را صحیح تلفظ کنید. تلفظ های اغراق شده نه تنها به شنونده‌ی شما کمک نمی‌کند بلکه موجب گیج شدن می‌شود. با این‌حال شاید برای‌تان مفید باشد که برخی لغات را شبیه به گویشوران غیر بومی تلفظ کنید. این مخصوصاً وقتی که تلفظ مناسب با تلفظ غیر بومی خیلی متفاوت باشد، واقعیت بیشتری نیز می‌یابد.

۲

این مسئله را درک کنید که آدم‌ها به اشتباه فکر می‌کنند بالا بردن صدا باعث درک فوری مطالب می‌شود. از این اشتباه متداول اجتناب کنید. داد زدن سر دیگران باعث نمی‌شود بیشتر متوجه چیزی شوند. ( با این‌حال سریع صحبت نکنید).

۳

دهان خود را نپوشانید چون شنوندگان می‌خواهند شما را در حین تلفظ کلمات تماشا کنند. این به آن‌ها در فهم منظور شما در موارد بسیاری کمک می‌کند.

۴

از بچه‌گانه صحبت کردن یا به کار بردن انگلیسی غلط پرهیز کنید. اینکار باعث بهتر فهمیدن منظورتان نمی‌شود. باعث سردرگمی شنونده‌ی‌تان می‌شود و ممکن است موجب برداشت اشتباهی از سطح زبان شما شود.

۵

از بیان لغات با هم پرهیز کنید. (Do-ya wanna eat-a-pizza?) یکی از بزرگترین چالش‌ها برای شنوندگان این است که بفهمند یک لغت کجا تمام می‌شود و لغت بعدی از کجا شروع می‌شود. اگر شنونده‌ی شما در فهم منظورتان مشکل دارد، بین کلماتتان کمی مکث کنید.

۶

در صورت امکان، به جای لغات پیچیده از کلمات ساده استفاده کنید. هرچه لغتی ساده‌تر باشد، شانس فهمیدنش بالاتر می‌رود. (برای مثال کلمه‌ی big از کلمه‌ی enormous انتخاب بهتری است. Make گزینه‌ای بهتری است نسبت به manufacture)


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step… سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود...

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



کلیه حقوق متعلق به وب سایت سرای عالی ترجمه می باشد. - © Hcot.IR & استفاده از مطالب با ذکر نام و لینک سرای عالی ترجمه مجاز می باشد.